כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
משבר תקציבי

מחאת הקונסולים הישראליים: "הידיים שלנו כבולות"

הקונסולים בארצות הברית התאגדו ושלחו מברק לשר החוץ אלי כהן ובו הם טוענים כי "אין לנציגויות כל תקציב לנסיעות עבודה, לפגישות ולכנסים". משרד החוץ בתגובה: "לאחרונה הצליחו באוצר להשיג תקציב מיוחד לאירועי שנת ה-75 למדינה"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הקונסולים הישראלים בארצות הברית החליטו למחות בטענה שהם לא מקבלים תקציב ממשרד החוץ שמאפשר להם לעשות את עבודתם, בזמן רגיש מול ארצות הברית ומול הקהילות היהודיות.

לפי הפרסום ב'חדשות 13', הקונסולים התאגדו ושיגרו מכתב למשרד החוץ ולשר אלי כהן ובו הם כותבים כי "הידיים שלו כבולות, בגלל משבר תקציבי אנחנו לא יכולים לעשות כלום", כך לטענתם.

הם הוסיפו: "אין לנציגויות כל תקציב לנסיעות עבודה, אין ביכולתנו להיפגש עם חברי קונגרס, אנשי ממשלה וראשי קהילות יהודיות, אין תקציב לאף אירוע או כנס – כולל יום העצמאות וימי זיכרון, נאלצנו לבטל אירועים שתוכננו".

בנוסף הקונסולים כותבים כי הם פנו לשגריר ישראל בארצות הברית מייק הרצוג, וכי המכתב הוא גם על דעתו. מדובר על צעד דרמטי מצד הקונסולים, בזמן שהם מנסים לטפל בענייני BDS ובאנטישמיות, ובעצם לא יכולים לבצע את תפקידם הבסיסי.

במשרד החוץ מסרו בתגובה: "התקציב ההמשכי של משרדי הממשלה מקשה על הפעילות של נציגויות ישראל בעולם. שר החוץ ומנכ"ל משרד החוץ פועלים כדי לאפשר הסטת תקציב לטובת פעילות הנציגויות. לאחרונה הצליחו באוצר להשיג תקציב מיוחד לאירועי שנת ה-75 למדינה".

קונסול קונסול ארהב משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד