כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

אחרי 3 שנים: הדוח על המסכה בוטל והעיקול הוסר

שלוש שנים אחרי שקיבלה נערה בת 16 דוח משוטר בגין אי עטיית מסכה בשטח פתוח, הסתיימה הסאגה בביטול הדוח והסרת עיקול בגיו אי תשלום הדוח | הסיפור המלא

אחרי 3 שנים: הדוח על המסכה בוטל והעיקול הוסר
עגורים בעמק החולה צילום: דוד כהן, פלאש 90

זוכרים את הימים הראשונים של הקורונה, בדיוק לפני 3 שנים, כשהמסיכות רק נכנסו לחיינו והיה המון בלגאן - מתי ואיפה חובה לעטות מסיכה, מה מותר ומה אסור?

בימים ההם איילה, אז בת 16, יצאה לטייל עם חברות באגמון החולה. על שביל עפר המתין להם שוטר, לקח מהן פרטים ואמר להן שיש להן דו"ח בגין אי חבישת מסיכה - 500 ש"ח. איילה המבוהלת סיפרה לאמה, שרי, שאמרה לה "נמתין שהדו"ח יגיע בדואר ונטפל".

וההמשך? מיכל, חברת המשפחה פנתה לתכנית 'יהיה בסדר' בגלי צה"ל ועדכנה: "מאז לא התקבל שום מכתב או תכתובת מהמשטרה או מכל גורם אחר. לפני כמה שבועות, כמעט שלוש שנים אחרי, עיקלו לילדה את חשבון הבנק. היות ומעולם לא התקבל דו״ח בדואר או שום הודעה אחרת, אין לנו אפילו מספר דו״ח שאיתו אפשר לפנות למשטרה - זה מה שהם דורשים כשפונים אליהם. בינתיים, הדרך היחידה בה שיחררו לילדה את החשבון זה אחרי שגבו ממנה 500 ש"ח על הדו״ח פלוס עוד כמעט 500 קנס על זה שלא שילמה 'בזמן'. רוב החברות של איילה קיבלו את הדו"ח בדואר, ערערו והדו"חות בוטלו, אבל כשלא מקבלים דו"ח אין על מה לערער.

ניסיתי בעצמי לעזור וצילצלתי למשטרה. התחלתי מתחנה בתל אביב בה היומנאית (סופר אדיבה) עידכנה שהיא יכולה לראות שפתחו לאיילה תיק במשטרה(!) אבל שבגלל שזה לא משויך לתחנה בתל אביב, אין לה יכולת לעשות שומדבר בנידון. היא יצרה קשר עם החוקר בתחנה שלה שהצליח לאתר את מספר התיק אבל עדיין לא ידעו לומר את מספר הדו״ח. היומנאית ראתה במערכת שהדו״ח משויך לתחנה של קרית שמונה והמליצה לנו ליצור איתם קשר.

התקשרנו לתחנת קרית שמונה. היומנאית אפילו לא מצאה רישום על דו״ח במערכת והודיעה שבלי מספר דו״ח ותאריך, אין לה איך לאתר את הפרטים. הסברנו שאין לנו דרך למסור מספר דו״ח כי לא קיבלנו שום תכתובת אבל כלום לא עזר — היא טענה שבמערכת שלה היא אפילו לא רואה את התיק שראו בתחנת תל אביב. היומנאית הציעה שתיקח את מספר הטלפון שלנו על מנת לראות אם החוקר יאתר עוד פרטים אבל מאז איש לא חזר אלינו ואין עם מי לדבר. סתם ככה עיקלו לבחורה בת 19 חשבון בנק ולא שיחררו אותו עד שגבו ממנה כמעט 1,000 ש"ח. מה עושים?", שאלה מיכל את מגישי התכנית בגלי צה"ל.

שורה תחתונה - הכסף יוחזר במלואו לאיילה! ממשטרת ישראל נמסר: "לאחר בדיקת מכלול נסיבות המקרה הוחלט על ביטול הדו"ח והסרת העיקול שתיכנס לתוקף בימים הקרובים. המשטרה עידכנה את המרכז לגביית קנסות, אשר הודיע כי יפעל להשבת הסכום שנגבה".

מסכה ביטול דוח קנס כספי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד