י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ואמר לך בדמך חיי

מרגש: קראו לבנם על שם האחים פאלי הי"ד

בשמחת ברית שנערכה השבוע לתינוק בן למשפחת אלקסלסי מירושלים נקרא הרך הנימול על שמם של האחים אשר ויעקב פאלי הי"ד שנרצחו בפיגוע בתחנת האוטובוס ברמות בערב שבת יתרו. צפו בתיעוד משמחת הברית וקריאת השם 

מרגש: קראו לבנם על שם האחים פאלי הי"ד
האחים פאלי ושמחת הברית צילום: באדיבות המצלם

בשמחת ברית שנערכה השבוע בשכונת רחביה לבנו של הרב ברוך אלקסלסי, חסיד חב"ד מירושלים, נקרא התינוק על שמם של האחים הקדושים אשר ויעקב פאלי הי"ד. 

הרב אלקסלסי ורעייתו חבקו ביום ראשון שלאחר הפיגוע בן. הם התלבטו רבות בשם שיתנו לבנם שנולד, אך הטרגדיה הנוראה בהירצחם של האחים לבית פאלי נגעה לליבם והובילה אותם להחלטה. 

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מספר האב ר' ברוך אלקסלסי: "המקרה היה ביום שישי, בו נרצח יעקב פאלי הי"ד, בשבת נפטר האח אשר הי"ד, ביום ראשון נולד לנו הבן והמקרה נגע לי ולאשתי מאוד והמעט שאנחנו יכולים לעשות כדי לסייע בהנצחתם הוא לקרוא לבן שלנו על שמם של שני האחים אשר ויעקב (שמם הראשון). 

המילים באמירת הברכות: "ואעבר עליך ואראך מתבוססת בדמיך ואמר לך בדמיך חיי ואמר לך בדמיך חיי", קיבלו משמעות בשמחה בה נקרא התינוק על שם האחים לבית פאלי. 

הטרגדיה של משפחת פאלי הייתה לטרגדיה של כלל ישראל. במהלך השבעה עלו רבבות לנחם את המשפחה בשכונת רמות בירושלים מכל החוגים וכל העדות כשכולם מעתירים בתפילה לרפואת האב הרב אברהם נח בן יהודית שעדיין זקוק לרחמי שמים מרובים. 

אשר מנחם פאלי יעקב ישראל פאלי ברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד