כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הפסד למחרימי ישראל

העליון בארה"ב מסרב לדון בערעור בחוק לטובת ישראל

ניצחון גדול עבור הפרו-ישראליים בארקנסו: בית המשפט העליון של ארה"ב סירב לקבל ערעור על חוק מדינת ארקנסו המחייב את כל החברות העובדות עם המדינה לחתום על התחייבות לא להחרים את ישראל

העליון בארה"ב מסרב לדון בערעור בחוק לטובת ישראל
עמדה של ארגון ה-bds צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בית המשפט העליון בארה"ב מסרב לדון בערעור שהוגש נגד החוק במדינת ארקנסו, האוסר על קבלנים העובדים עם המדינה להחרים את ישראל. ההחלטה שהתקבלה ביום שלישי, נותנת חותנת סופית לחוק שנחקק בארקנסו, ומסיימת את מאמצי האנטישמיים לבטל את אחד מחוקי המדינה הרבים שחקקו נגד תנועת החרם ה-BDS.

על פי חוקי המדינה, כל החברות המבקשות לעשות עסקים עם מדינת ארקנסו חייבות לחתום על התחייבות המבטיחה לא לעסוק בחרם ישראל. העיתון "ארקנסו טיימס" אינו מחרים את ישראל, אך סירב לחתום על ההתחייבות. הסירוב הזה הוביל את ההחלטה לסיים את ההסכם פרסום עם ה"ארקנסו טיימס", מה שגרם לחברת הפרסום לתבוע את המדינה, אך בית המשפט העליון דחה את התביעה.

אלן לווריט, המוציא לאור של ה"ארקנסו טיימס", אמר בהצהרה שהוא מאוכזב מהחלטת בית המשפט שדחה את הערעור. "להתיר למדינה למנוע חוזי מדינה מאזרחים שמשמיעים דעות מנוגדות ממחוקקי המדינה שלהם, הוא מתועב ומהווה הפרה של מגילת הזכויות", כתב.

 

ארה"ב BDS חרם על ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד