כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מסר למשטר בטהרן

דיווח: ישראל תקפה מתקן שבו התכנסו בכירים איראנים לדון על פיתוח טילים

סוכנות רויטרס מדווחת כי התקיפה בדמשק במוצאי שבת האחרון המיוחסת לישראל, פגעה במתקן שבו התכנסו בכירים איראנים, כדי לקדם תכניות לפיתוח יכולות של טילים או מל"טים. אחד ההרוגים היה מהנדס אזרחי של צבא סוריה שעבד במרכז למחקרים מדעיים של סוריה

דיווח: ישראל תקפה מתקן שבו התכנסו בכירים איראנים לדון על פיתוח טילים
הבניין שהותקף בדמשק צילום: SANA סוכנות הידיעות

‏סוכנות רויטרס מדווחת ממקורותיה כי התקיפה הישראלית בדמשק במוצאי שבת האחרון, פגעה במתקן שבו התכנסו בכירים איראנים כדי לקדם תכניות לפיתוח יכולות של טילים או מל"טים. כזכור סוריה האשימה את ישראל כי פגעה במתקן שבו נפגשו בכירים איראנים כדי לקדם תוכניות לפיתוח יכולות מל"טים או טילים של בעלות בריתה של טהראן בסוריה, כך אמרו מקורות לרויטרס.

מקור המקורב לממשלת סוריה אמר כי היא פגעה "בהתכנסות של מומחים טכניים סורים ואיראנים לייצור מל"טים", לדבריו לא נהרג אף איראני בכיר. "התקיפה פגעה במרכז בו הם נפגשו וכן בדירה בבניין מגורים. מהנדס סורי אחד ופקיד איראני אחד - לא בכיר - נהרגו", אמר המקור לרויטרס.

כלי תקשורת ממלכתיים בסוריה דיווחו אז כי ישראל ביצעה תקיפות אוויריות מעט לאחר חצות ביום ראשון נגד כמה אזורים בבירת סוריה, הסורים דיווחו על חמישה הרוגים ו-15 פצועים, כולל אזרחים. גורם צבאי ישראלי סירב לאשר או להכחיש שישראל עומדת מאחורי המתקפה, אך אמר שחלק מהנפגעים נגרמו מירי נ"מ סורי.

מקור שני, ששוחח עם אנשי ביטחון סורים שתודרכו בנושא, אמר כי איראנים השתתפו בפגישה של מומחים טכניים במתקן צבאי איראני במרתף בניין מגורים בתוך מתחם ביטחוני.

לדבריו, אחד ההרוגים היה מהנדס אזרחי של צבא סוריה שעבד במרכז למחקרים מדעיים של סוריה, אך המערב חושד כי זה מתקןצבאי שמייצר טילים ונשק כימי. דמשק מכחישה זאת.

מקור ביטחוני נוסף אמר שמהנדס אחד של משמרות המהפכה שהיה מעורב בתוכנית הטילים של איראן נפצע קשה והועבר לבית חולים בטהרן, בעוד שני חברי משמרות בינוניים נוספים שהיו בפגישה לא נפגעו.

מקור אחר, פקיד מודיעין אזורי שמכיר את התקיפה, אמר שהמטרה הייתה חלק מתוכנית סמויה לייצור טילים שנוהלה על ידי חיל משמרות המהפכה האסלאמית של איראן.

מקור נוסף עם ידע על התקיפה, אמר כי גורמים מאיראן וחיזבאללה היו המטרה. ביום ראשון האחרון, משרד החוץ האיראני גינה התקפות על "בנייני מגורים בדמשק שהרגו אזרחים סורים חפים מפשע". המשרד מתח ביקורת על מה שהוא כינה שתיקה מערבית על הפרות ישראליות של "השלמות הטריטוריאלית" של סוריה. המשרד לא הזכיר את ההרוגים האיראנים.

 

איראן סוריה דמשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד