ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
כוננות לאחר המבצע הדרמטי בשכם

המבצע בשכם: במערכת הביטחון נערכים להסלמה משמעותית; המשטרה מתגברת כוחות

אחרי פעילות צה"ל בשכם במהלכה נהרגו עשרה מחבלים ויותר ממאה נפצעו, גורם ביטחוני אומר כי בישראל נערכים לפיגועי נקמה, ולא רק ביהודה ושומרון, אלא גם בי-ם ובעורף. גורם צבאי על הפעולה בשכן: "פעילות משמעותית". במשטרה הודיעו על תגבור כוחות ברחבי הארץ

המבצע בשכם: במערכת הביטחון נערכים להסלמה משמעותית; המשטרה מתגברת כוחות
כוחות צה"ל בשכם צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

אחרי יום הקרב בשכם: גורם צבאי בכיר אמר כי בישראל נערכים לפיגועי נקמה לא רק ביהודה ושומרון, אלא גם בירושלים והעורף. "אדי הדלק באוויר, ולכן פיצוץ יכול להדליק אש. אנחנו בהחלט נערכים שיהיו פיגועי נקמה", אמר הגורם שצוטט ב'כאן חדשות'.

עשרה מחבלים נהרגו, חמאס: "הסבלנות אוזלת" | תיעוד

בתוך כך, גורם צבאי בכיר אמר על הפעולה: "עשינו פעילות משמעותית בקסבה בשכם, זו פעולה משלימה לשני המחבלים שהרגו את עידו ברוך בשבוע שעבר, והיום השלמנו את הפעולה. לצד שלושה מחבלים סיכלנו מחבל נוסף שהיה בחוליה של עידו ברוך החבר השלישי בחוליה. הגיע מידע מודיעיני בבוקר משב"כ על איתור, עם כוחות ימ"מ ושב"כ ועשינו 'סיר לחץ'. אם המבוקשים היו נכנעים היה נגמר. הם ירו, אחד ניסה לברוח והוא נורה ונהרג. עוד שניים דרדרנו אמצעים עם טילי מטאדור ולאו, ובסוף המבנה קרס על יושביו. מי שנהרג הם המבוקשים. חוליית גוב אריות. אחד מהם הוא מהחולייה שהרגה את עידו ברוך".  

"במעטפת של הימ"מ היו סיירת גולני ומג"ב ולא מעט לוחמים פגשו חמושים על אופנועים. חמושים שהתקרבו ללוחמים בקסבה התקרבו ונורו. גם מבצע החילוץ נוהל ע"י מח"ט שומרון. שלושת המבוקשים נהרגו ולאחר מכן כל הכוחות יצאו בצורה מאובטחת", אמר הגורם הבכיר.

במשטרה אומרים כי בעקבות האירועים בשכם שכללו סיכול תשתית טרור, התקיימה מוקדם יותר במשטרת ישראל הערכת מצב מיוחדת שבה הוחלט על העלאת רמת הכוננות הכוללת עיבוי מערכי בט"ש בדגש ליישובי קו התפר, ירושלים וערים מרכזיות נוספות. כל זאת אומרים במשטרה, מתווסף לתגבור מערכים קיימים במזרח ירושלים ובקו התפר שכוללים פלוגות מילואים וכוחות מיוחדים.

כזכור, כוחות מיוחדים של ימ"מ, מג"ב וסיירת גולני פעלו היום (רביעי) בקסבה של שכם וכיתרו בית ובו תשתית של הג'יהאד האסלאמי וקבוצת הטרור "גוב האריות", שפעיליה הרגו את סמ"ר עידו ברוך, ותכננו להוציא לפועל פיגועי ירי בטווח הזמן המיידי.

משרד הבריאות הפלסטיני עדכן כי במהלך הפעילות נהרגו 10 פלסטיניים, ביניהם שניים מהמבוקשים שהתבצרו בבית. דובר חמאס אבו עוביידה אמר בתגובה: "ההתנגדות בעזה עוקבת אחרי פשעיו המסלימים של האויב כלפי עמנו, וסבלנותה אוזלת".

שכם מתיחות ביטחונית צה"ל פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד