כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הוקדש לאימפריית הקירוב שובו

ראש הישיבה נעל את הי'רחי כלה' של אגודת ישראל מאמריקה

בפני מאות האורחים מארה"ב ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן דמע מהתרגשות בעת משאו המרכזי במעמד נעילת ה"ירחי כלה" של אגודת ישראל באמריקה שהוקדשה לאימפריית הקירוב של רשת שובו. צפו בגלריה וסיקור

ראש הישיבה נעל את הי'רחי כלה' של אגודת ישראל מאמריקה
הגרמ"צ ברגמן בנעילת הירחי כלה צילום: שמוליק קורלנסקי

התרגשות מיוחדת בקרב מאות משתתפי הירחי כלה מארה"ב המתקיימת כמסורת של שנים במלון רמדה בירושלים בהשתתפות גדולי ראשי הישיבות והפוסקים, באורח נדיר ולאחר קרוב לעשור שלא השתתף בירחי כלה  רה"י הגרמ"צ ברגמן הגיע לשאת את המשא המרכזי במעמד נעילת הירחי כלה, מעמד שהוקדש כולו לכבודה של אימפריית הקירוב רשת שובו שהוקמה ע"י מנהיגה של אגודת ישראל בארה"ב וראש מועצג"ת הגר"א הכהן פאם זצ"ל.

המעמד המרגש נפתח בדברי מנכ"ל רשת שובו הרב חיים מיכאל גוטרמן שאמר דבריו כי בעוד דקות נזכה בעז"ה לקבל את פני אחד מזקני חכמי ישראל ומנהיגי עולם התורה רבנו מרן ראש הישיבה שליט"א, וצריך לדעת ששובו נוסדה על ידי גדולי התורה, המייסד הגר"א הכהן פאם ואף ציין על הקשר העמוק בין שובו ואגודת ישראל, מאז שמייסד רשת שובו הגר"א פאם זצ"ל החליט על הקמתה בקונווענשן של אגו"י. אין ספק כי מרן הגר"א פאם זצ"ל, ממשיך לעמוד לימין הרשת ולפעול למענה, הרב גוטרמן אף הזכיר את נשיא הרשת מרן המשגיח הגר"ח וואלקין שלקח על עצמו את עול הנהגת הרשת לאחר פטירת המייסד מרן הרב פאם ואך לפני שלושה חודשים נסתלק מעימנו.

בשיאו של המעמד הוכרז על כניסת ראש הישיבה מרן הגרמ"צ שליט"א שנכנס מלווה בהנהלת רשת שובו מנכ"ל הרשת הרב חיים מיכאל גוטרמן והסמנכ"ל הרב דוד איבגי, ובראשי אגו"י באמריקה הרב שלמה גרצולין הרב חיים דוד צוויבל והרב גדליה ויינברגר.

במעמד ראש הישיבה הגרמ"צ נערך מבחן פומבי במסכת ברכות לתלמידי שובו באר שבע כשמרן ראש הישיבה הרב ברגמן ומאות האורחים מארה"ב מתפעמים עד מאוד מהיקף ידיעות התלמידים בכל רחבי המסכתא מרישא ועד גמירא.

קודם המשא המרכזי מרה"י הגרמ"צ ברגמן, סיפר הרב גוטרמן כי למרות הקושי הרב, כי זכינו ומפאת החשיבות שמרן ראש הישיבה רוכש למפעל הקירוב האדיר של רשת שובו טרח ובא ראש הישיבה במסירות נפש של ממש. לפני מספר שבועות טרח ראש הישיבה את בית המדרש בבית הספר שובו בפתח תקוה במעמד המרכזי שנערך שם במסגרת ביקור משלחת ידידי שובו מארה"ב, וכן זכינו ודלתו של ראש הישיבה פתוחה בפני שובו הן עבור התלמידים הזוכים להיבחן לנתברך ולקבל חיזוק את ראש הישיבה, והן להנהלת הרשת שזוכה למאור פנים מיוחד מראש הישיבה.

בחרדת קודש זכו המשתתפים לשמוע את משא רה"י הגרמ"צ ברגמן אשר זעק בדבריו, שובו עושים נחת של אמת להקב"ה מחזירים לו את הקינרדלך שלו, אלו הילדים של הקדוש ברוך הוא, אינני בכוחותי ובכל זאת טרחתי ובאתי, בוודאי שעניין גדול להשתתף בירחי הכלה, אבל האמת כי עיקר הסיבה שבאתי זה לחזק את המפעל הגדול רשת שובו, שהם מחזירים הבנים לאבינו שבשמים.

מיד בסיום דברי ראש הישיבה זכו מאות משתתפי הירחי כלה לעבור בפני ראש הישיבה ולקבל את ברכת הקודש.

המעמד הגדול ננעל בדברי המשפיע הגה"צ רבי אלימלך בידרמן שבירך את משתתפי ה'ירחי כלה' שעזבו עסקים ועיסוקים לשבוע שכולו תורה ולימודה, והביע התרגשות רבה את סיפוק הנפש וקורת הרוח מרשת שובו. גם לכבודו ציטטו ילדי שובו משניות בע"פ, אולם הפעם הפליגו אף יותר בידיעותיהם כאשר הגר"א בידרמן ביקש שיאמרו פרק כך וכך, משנה כך וכך במסכת ברכות – והתלמידים החביבים לא התבלבלו לרגע וציטטו בע"פ כל פעם את המשנה המבוקשת כשהמשתתפים נדהמים שוב ושוב מהיקף הידע של התלמידים במסכת ברכות.

הרב מאיר צבי ברגמן שובו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד