כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
פיצו"ח מוצלח

המפקחים גילו: פגרים של בעלי חיים והתעללות קשה בכלבים

במתחם המוזנח נמצאו 11 פגרי בעלי חיים, ביניהם כלב אחד, עופות וצאן | יחידת הפיצו"ח פתחה בחקירה נגד הבעלים בגין עבירות צער בעלי חיים | החשוד ככל הנראה מוכר למשטרה

המפקחים גילו: פגרים של בעלי חיים והתעללות קשה בכלבים
צער בעלי חיים צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר

מפקחי השירותים הווטרינריים והיחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות, בליווי שוטרי תחנת טמרה, פשטו על מתחם פיראטי מוזנח לגידול בעלי חיים בעיר. במסגרת הפעילות חולצו ארבעה כלבים שסבלו מפגיעות קשות ומסכנות חיים. כלב נוסף מסוג נמצא ללא רוח חיים. בנוסף, אותרו פגרי בעלי חיים נוספים, ביניהם עופות וצאן. כלל בעלי החיים הועברו לטיפול ומעקב של תחת משרד החקלאות.

התעללות בבעלי חיים/משרד החקלאות ופיתוח הכפר. 

מפקחי משרד החקלאות הגיעו למתחם בטמרה, לאחר קבלת דיווח ממשטרת ישראל. הבעלים, המוכר למשטרה, הובא למעצר בשל חשדות אחרים. במהלך החקירה עלה חשד כי ביצע בנוסף גם עבירות מתחום צער בעלי חיים. בשל כך, צוות של מפקחי משרד החקלאות הגיע באופן מיידי למתחם הפיראטי שהחשוד ניהל.

עם הגעתם למקום, זיהו המפקחים כי מדובר במתחם מאולתר לגידול בעלי חיים, ללא היתר או פיקוח. במקום אותרו 3 סוסים, 10 כבשים, 15 עיזים –ו- 12 עגלים. בנוסף, נמצאו עוד 4 כלבים – אחד מסוג רוטוויילר, שני גורים מעורבים ורועה מלינואה אחד. ניכר היה כי הכלבים סובלים מהזנחה קשה וממושכת במיוחד, ושהו במקום ללא מכסה בקור העז, וללא גישה למזון ומים. כל בעלי החיים נלקחו מהבעלים, הם מטופלים ונמצאים במעקב של מפקחי המשרד. 

זאת ועוד, מפקחי משרד החקלאות הזדעזעו למצוא במקום 11 פגרי בעלי חיים, ביניהם כלב אחד ועוד עופות וצאן. בדיקה ראשונית קושרת בין ההזנחה הקשה במקום, לבין מותו של הכלב. כעת נבחן האם גם יתר בעלי החיים מצאו את מותם במתחם זה, לנוכח תנאי מחייה קשים, הזנחה או התעללות. 

 

התעללות צער בעלי חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד