כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"קטסטרופה נוראה"

הרדיפה נגד הדת נמשכת: ניסיונות לאסור ברית מילה

אישי ציבור ופוליטיקאים בבלגיה קוראים לאסור עריכת ברית מילה דתית במדינה, וממליצים לאסור עריכת ברית גם על ידי רופאים. הם רוצים להפוך את זה לעבירה פלילית, ומשתמשים בטיעונים רפואיים חד-צדדיים שנויים במחלוקת

הרדיפה נגד הדת נמשכת: ניסיונות לאסור ברית מילה
מיכאל פרייליך עם הגר"ד לאו צילום: באדיבות המצלם

פוליטיקאים ואישי ציבור בבלגיה בירת האיחוד האירופי, קוראים לאסור עריכת ברית מילה דתית במדינה, כולל לאסור עריכת ברית על ידי רופא מומחה. הם רוצים להפוך את זה לעבירה פלילית ומשתמשים בטיעונים רפואיים חד-צדדיים שנויים במחלוקת ללא כל כבוד לחופש הדת.

חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך אומר ל'בחדרי חרדים': "זה יהיה קטסטרופה עבור הקהילה היהודית בבלגיה שאולי תשליך על מדינות אחרות, והיהודים לא יכולים לתת לזה לקרות, אחרת יחזרו לימים של עריכת בריתות במחתרת. אזרחים יהודים דתיים ולא דתיים כאחד מאוחדים בהתנגדותם לחוק, הקהילה היהודית כבר סובלת מהאיסור על שחיטה, אבל עם זה אפשר לחיות ביבוא בשר כשר. אך איסור ברית מילה הוא בסדר גודל אחר לגמרי".

חבר הפרלמנט החרדי הבלגי מיכאל פרייליך, נמצא בשיחות עם רשויות שונות כדי להבטיח שזה לעולם לא יגיע כל כך רחוק. גורם המעורב במאמצים למנוע את קידום החוק, אומר ל'בחדרי חרדים': "חשוב ליצור קשר עם כל המעורבים ובאמצעות דיאלוג להסביר את המצב. כשהנשיא הרצוג ביקר בבלגיה לפני שבועיים, זה היה אחד הנושאים החשובים לשיחה עם צמרת ראשי הקהילות".

מיכאל פרייליך עם הנשיא הרצוג.

חבר הפרלמנט החרדי נמצא בקשר עם הרבנים הראשיים לישראל כדי להבטיח שהמוהלים הבלגיים יוכלו להתאמן בישראל ולקבל הסמכה רפואית מתאימה בתחום. היום פורסם בעיתונות הבלגית מאמר נגד עריכת ברית מילה, העיתון "הסטנדרט" שפרסם את המאמר ניסה לעורר עוד גופים לצאת נגד ברית מילה, מיכאל פרייליך אומר כי: "חייבים לעצור את זה כשהקמפיין בהתחלה, ולא כשכבר יהיה מאוחר מדי, שלא נגיע למצב כמו השחיטה הכשרה".

חבר הפרלמנט פנה לנציגי ממשל ביידן באמצעות נציגי "חופש הדת והאנטישמיות" המיוחדים שלהם על האיום הזה. בארה"ב יותר ממחצית מאוכלוסיית הגברים עוברת ברית מילה וההליך הוא לא רק דתי אלא גם תרבותי. "שם הם מבינים שברית מילה לא מהווה בעיה להתפתחות ולרווחתו של הילד. אני מקווה שהם יוכלו לעזור לשכנע גם את האירופים בכך" אומר גורם המעורב במאמצים למנוע את קידום החוק.

מיכאל פרייליך איסור ברית מילה בלגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד