כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"אנא התעוררו"

הנגיד לשעבר נגד הממשלה: "התהליך הזה מסוכן"

חתן פרס ישראל לכלכלה פרופ' יעקב פרנקל באזהרה חריפה מההשפעה של המהפכה המשפטית על המשק: "התהליך הזה מסוכן". הוא פנה לממשלה: "לא רוצים לראות הרס, אנא התעוררו לפני שהכרכרה מדרדרת"

הנגיד לשעבר נגד הממשלה: "התהליך הזה מסוכן"
הנגיד לשעבר יעקב פרנקל צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

נגיד בנק ישראל לשעבר פרופ' פרנקל מתח הערב (רביעי) ביקורת חריפה על הממשלה ועל ההשלכות של הרפורמה המשפטית בראיון ל'חדשות 12' וקרא לעצור את ההליך.

"התהליך הזה מסוכן, אך עוד לא מאוחר. אפשר לעצור את הכרכרה המדרדרת במורד ההר. כל יום המצב יותר קשה כי התדמית שלנו נפגעת באופן מאוד רציני. זה לא רק הון שבורח מהארץ ולא רק הון אנושי ששוקל לשנות את מקומו - ההיי-טק והטכנולוגיה היא היהלום שבכתר אצלנו".

הוא הגיב להיחלשות השקל: "זה צריך להדאיג אותנו מאוד, השקל הוא בבואה של המציאות שעומדת מאחוריו. יש לנו מציאות של חוסר ודאות מוחלט: חוסר ודאות כלכלית, חוסר ודאות פוליטית וחוסר ודאות מוסדית - מה שמשפיע על כל הרכיבים בכלכלה".

"לא הכול פוליטי, לאנשים יש פטריוטיות אמתית אכפת לנו מהארץ הזו", טען בסערה. "לא רוצים לראות הרס – אנא התעוררו לפני שהכרכרה מדרדרת. יש סיכוי טוב להפוך את התהליך ולעצור את הסחף, התשתית חזקה".

בהמשך הוא התבטא נגד האמירה של שר החוץ כהן שעוררה סערה ובה הביע ביקורת על החלטת בנק ישראל להעלות את הריבית: "יש לנו אינפלציה בישראל והממשלה קבעה שהיא רוצה לראות יציבות מחירים - הכלי המרכזי להשיג זאת הוא הריבית. צריך לתת לנגיד לעבוד".

בסיום הוסיף בלהט: "יש אינטליגנציה לאנשים – זה עלבון לאינטליגנציה לבוא ולהגיד להם: 'תסמכו עלינו', כשלא סומכים עליהם. תוכיחו את זה בבקשה".

יעקב פרנקל הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד