כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בתגובה למבצע בשכם

מתוח בדרום: רקטות שוגרו לשדרות ואשקלון, צה"ל תקף ברצועה | תיעוד

ארגוני הטרור מימשו את האיומים לאחר הפעולה החריגה בשכם ושגרו לפנות בוקר 6 רקטות מעזה לשטח מדינת ישראל | מערכת כיפת ברזל ירטה 5 מהשיגורים, לא נגרם נזק | בתגובה: חיל האוויר תקף אתרים של ארגון הטרור חמאס, אחד מהם סמוך למסגד ובית ספר | תיעוד מהתקיפה

מתוח בדרום: רקטות שוגרו לשדרות ואשקלון, צה"ל תקף ברצועה | תיעוד
ניסוי שיגור כיפת ברזל צילום: צבא ארה"ב

אחרי האיומים - לפנות בוקר הגיעה התגובה למבצע בשכם: לפחות שש רקטות שוגרו מרצועת עזה לשטח ישראל, כמעט יממה לאחר המבצע החריג במהלכו נהרגו 11 פלסטינים. אזעקות נשמעו בין היתר בערים אשקלון, שדרות וכמה יישובים נוספים בעוטף עזה.

חמש רקטות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל ואחת נוספת נפלה ככל הנראה בשטח פתוח. לא דווח על נפגעים או נזק ביישובי הדרום כתוצאה מירי הרקטות. בינתיים, השגרה בעוטף עזה נשמרת ואין הנחיות מיוחדות לתושבים.

סמוך לשעה 06:00 בבוקר תקפו מטוסי קרב אתר לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס, הממוקם במרכז רצועת עזה. במקביל, הותקף מתחם צבאי של הארגון בצפון הרצועה, המשמש בין היתר לאחסון אמצעי לחימה ימיים של חמאס. 

המתחם ממוקם בסמוך למסגד, מרפאה, בית ספר, בית מלון ותחנת משטרה. בצה"ל אומרים כי זוהי הוכחה נוספת לכך שארגון הטרור חמאס ממקם את נכסיו הצבאיים בלב אוכלוסייה אזרחית. "התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטות מוקדם יותר הלילה לשטח ישראל", מסר דובר צה"ל. "תקיפה זו מהווה פגיעה משמעותית ביכולת ההתעצמות וההתחמשות של חמאס ברצועה".

בצבא הוסיפו כי "ארגון הטרור חמאס הוא הנושא באחריות ברצועת עזה, והוא זה שישלם את מחיר ההפרות הביטחוניות נגד מדינת ישראל".

בהודעה ששיגרה לתושבים עיריית אשקלון נאמר כי אמש (רביעי) הנחה ראש העיר, תומר גלאם, על פתיחת המקלטים הציבוריים ברחבי העיר והם פתוחים לרווחת התושבות והתושבים.

בפעולה בשכם נהרגו כאמור 11 פלסטינים, בחילופי אש שפרצו בין כוחות הביטחון למחבלים. במסגרת פעילות של לוחמי היחידה הלאומית ללוחמה בטרור של משמר הגבול (ימ"מ), לוחמי שירות הביטחון הכללי וכוחות צה"ל, פשטו הכוחות על דירת מסתור בקסבה של העיר שכם, על בסיס ריכוז מאמץ ומידע מודיעני שהתגבש בשירות הביטחון הכללי אודות 3 מבוקשים החשודים במעורבות בפיגוע שבמהלכו נהרג חייל צה"ל סמ"ר עידו ברוך ז"ל, בפיגועים נוספים שבוצעו לאחרונה נגד כוחותינו שפעלו ביהודה ושומרון ובתכנון וכוונה להוציא פיגועי ירי בטווח הזמן המיידי.

עם הגעת הכוחות אל היעד, פתחו המבוקשים בירי לעבר כוחותינו שהגיבו בירי ונטרלו שני מבוקשים. מבוקש חמוש שיצא מתוך המבנה, נוטרל בירי על ידי הכוחות. כמו כן, זוהו פגיעות בחמושים נוספים במרחב שביצעו ירי, השלכת מטענים ובקבוקי תבערה לעבר הכוחות. כאמור, 3 המבוקשים נוטרלו ונהרגו. בחיפוש שביצעו הכוחות במבנה בו שהו, נתפסו 2 נשקים ותחמושת. לא היו נפגעים לכוחותינו.

בעקבות האירועים בשכם, התקיימה מוקדם אתמול במשטרת ישראל הערכת מצב מיוחדת שבה הוחלט על העלאת רמת הכוננות הכוללת עיבוי מערכי בט"ש בדגש ליישובי קו התפר, ירושלים וערים מרכזיות נוספות. כל זאת, אומרים במשטרה, מתווסף לתגבור מערכים קיימים במזרח ירושלים ובקו התפר שכוללים פלוגות מילואים וכוחות מיוחדים.

עזה הסלמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד