י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בבריתו של אברהם אבינו

צפו: לאחר שנימול היה סנדק בברית נוספת

שבע בריתות נערכו בקזחסטן על ידי מוהל אחד. מיד אחרי שהסתיימה הברית של אחד הנימולים המבוגרים, הוא קיבל את הזכות הגדולה והיה הסנדק של תינוק אחר. מבוקר ועד דמדומי חמה כמעט ללא הפסקה, נערכו הבריתות בזה אחר זה

צפו: לאחר שנימול היה סנדק בברית נוספת
הריקודים בברית צילום: באדיבות המצלם

לפני כמה שבועות, כשנערכה חתונה לזוג יהודים בשימקנט שבקזחסטן ע"י השליח הרב מרדכי מרוזוב, יחד עם שלוחים נוספים מרחבי המדינה שבאו להשתתף בחתונה דיברו ועוררו על עניין ברית מילה.

שמחת חתן וכלה גוררת מצווה גדולה וכעבור ימים ספורים, מזל טוב ושמחה גדולה. נולד ילד יהודי בקהילה והוריו החליטו להכניסו בבריתו של אברהם אבינו. ומצווה גדולה גוררת עוד ועוד, עד שנאספו שישה יהודים שלקחו על עצמם לעשות ברית.

היום הגדול הגיע. השליח הרב אלחנן כהן, מנכ"ל מוסדות חב"ד קזחסטן והמוהל מטעם הארגון העולמי ברית יוסף יצחק, יצא בטיסה לעיר שימקנט כדי לערוך את הבריתות. השלוחים לעיר, הרב מרדכי ושושנה מרוזוב עמלו וטרחו בהתרגשות גדולה בהכנות הרבות לקראת יום הברית.

מיכאל, המבוגר שבחבורה - פתח בגבורה את "יום הברית" ועלה ראשון על השולחן והיווה דוגמא מיוחדת כשמיד אחרי שהסתיימה הברית שלו, קיבל את הזכות הגדולה והיה הסנדק של התינוק ברוך. אין ראוי מזה לקרוא בקול גדול "זה הוא כיסא של אליהו", "הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו".

מיכאל הרבה לשבח בקול את קלות התהליך וכמה שזה פחות כואב ממה שחושבים, וזכה לשכנע יהודי נוסף ושביעי לעשות ברית. מבוקר ועד דמדומי חמה, כמעט ללא הפסקה, נערכו הבריתות בזה אחר זה. מעולל בן חודש ועד יהודי מבוגר בן 64 עמד הרב מרוזוב וקרא את שמותיהם בישראל: מיכאל, נחמן, ברוך, דניאל, לוי, זוהר ושביעי חביב: דוד.

המוהל הרב אלחנן כהן - השליח לאלמטי, משתף בחוויותיו מהיום הגדול הזה: "כשהגעתי בבוקר, אחרי שהיה עיכוב בטיסה, חיכה בחוץ היהודי בן ה-64 ואמר לי 'אני כבר מחכה מהבוקר להפוך ליהודי שלם, ולא נראה שמישהו ממהר, אין לי כבר סבלנות'".

נציין שמחר (שישי), הרב כהן חוגג יובל שנים להולדתו. וכבר למעלה מעשרים שנה עוסק במלאכת השליחות ובאומנות המילה ומשמש כמנכ"ל המוסדות בקזחסטן. ובין כל העיסוקים וההכנות לקח את הזמן כדי לנסוע ולעשות את הבריתות. ובכל זאת הוא אומר "יום כזה אני יכול לסכם במשפט אחד: 'זו ההכנה הכי טובה שהיתה לי ליום הולדת אי פעם' זכות גדולה בשבילי, ההתרגשות גדולה ביותר כשחלק מהנימולים הם חניכים במחנות "גן ישראל" שלנו".

ברית מוהל קזחסטאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד