ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
"לא עמדו במועד שהוקצב"

העתירות נגד המינוי של בן גביר: בג"ץ קבע דיון ונזף ברה"מ וביועמ"שית

בית המשפט העליון החליט להביא את העתירה נגד מינוי השר לביטחון לאומי לדיון. ההחלטה מגיעה אחרי שלא התקבל מענה מראש הממשלה ומהיועמ"שית. בהרב-מיארה המליצה בעבר לדחות את העתירה על הסף 

העתירות נגד המינוי של בן גביר: בג"ץ קבע דיון ונזף ברה"מ וביועמ"שית
איתמר בן גביר צילום: ren Ben Hakoon/Flash90

שופט בית המשפט העליון יצחק עמית, שיגר הבוקר (חמישי) מכתב המיועד לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר וליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, ובו הוא נוזף בהם על העובדה שהם לא הגיבו בזמן לעתירה נגד מינוי בן גביר לשר.

עמית הוסיף כי הסוגייה תועבר לדיון בבית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ. זאת, לאחר שפניות של היועמ"שית לנתניהו לא נענו. היועמ"שית המליצה בעבר המליצה לדחות את העתירה על הסף.

עמית כתב: "יש להצר על כך שגם הפעם לא עמדו המשיבים 1 ו-3 (נתניהו ובהרב-מיארה) במועד שהוקצב להם. בנסיבות אלו, התיק יועבר לדיון בפני הרכב בהקדם". עמית הוסיף: "תגובה מטעם המשיבים תוגש עד 10 ימים לפני מועד הדיון שיקבע".

כזכור, השבוע דווח כי, בלשכת היועמ"שית גלי בהרב-מיארה קיימו דיון בנושא העתירה נגד מינוי של בן גביר לשר וראש הממשלה בנימין נתניהו התבקש להציג את עמדתו. אלא שבמשך מספר שבועות נתניהו מסרב לפניות ולא טורח למסור עמדה שתגן על מינוי בן גביר. בשל כך נאלצה השבוע היועמ״שית להגיש בקשת דחייה מבג״צ בפעם החמישית.

בנוסף, באופן חריג, הגיעה היועמ"שית לפגישה מיוחדת עם נתניהו אך גם במהלכה נתניהו לא מסר את עמדתו בנושא. ההערכה היא כי, יתכן שנתניהו שנמצא בעימות מול בן גביר על עניינים ביטחוניים תכופות נהנה מהמצב שבו ישנה עתירה מאיימת נגד מינוי יו"ר עוצמה יהודית לשר ולכן לא מיהר לטפל בה.

כזכור, בעתירה שהוגשה נגד יו"ר ש"ס אריה דרעי טרח רה״מ להתייצב באופן מלא לצורך ההגנה על המינוי גם במחיר של עימות ראש בראש מול היועמ״שית.

לשכת היועמ״שית מסרה בתגובה: "לא מתייחסים לשיח עם רה"מ". לשכת נתניהו: "הידיעה אינה נכונה". גורמים בסביבת רה״מ אמרו: "נמסרה עמדה בסיסית בעל פה עובדים על מסמך מסודר בנוסף".

בג"ץ גלי בהרב מיארה בנימין נתניהו איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד