כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
סכין רגשית

הילדה שננטשה לפני לידתה מתחתנת

אביגיל מתחתנת כשהיא 'בבחינת יתומה' לאחר שאביה נטש אותה עוד לפני לידתה, ומעולם לא זכתה לראותו • לפני שנים אחדות היא נחשפה למכתב אחד שנשלח מטעמו של אביה, ונזקקה למספר סדרות של טיפולים רגשיים, כדי להתאושש מהסכין הרגשית שננעצה בלבה

הילדה שננטשה לפני לידתה מתחתנת
בובה נטושה צילום: FREEPIK

חתונה מרגשת במיוחד צפויה להתקיים בימים אלו בבני ברק, במסגרתה תיכנס תחת החופה אביגיל (שם בדוי), שננטשה על ידי אביה עוד לפני לידתה.

לתרומה לאביגיל- אחת מתוך 44 היתומים הנישאים עד פורים – הקליקו כאן>>>

"מדובר בנערה מאוד מיוחדת, עם מידות נפלאות, חברותית ומוכשרת מאוד, כך שב"ה הצלחנו למצוא לה שידוך", מספר הדוד, אחי האם, "אבל זה בהחלט לא היה פשוט".

לדבריו, "בשמחה הזאת יש שותפים רבים, המון המון אנשים שעזרו לאורך הדרך, זה לא היה קל, אחותי אשה צעירה עם ארבעה ילדים, נותרה לבדה לאחר בעלה נטש אותה ובהמשך שלח לה גט על ידי שליח ממדינת הים.
"הכלה שעומדת להתחתן בימים אלו, היא הילדה החמישית. היא נולדה חצי שנה אחרי שהוא כבר עזב. למעשה היא מעולם לא ראתה אותו, אפילו לא כשהיתה בת יום".

אביגיל מתכוננת בחדווה ליום חתונתה. היא נרגשת מאוד, אבל גם מבולבלת: "היא לא כל כך מצליחה להבין מה זה נקרא זוגיות. אמא שלה נשארה לבד, מאז ועד עתה. לא היתה מסוגלת להתחתן שוב".

הדוד מספר שהכאב של הילדים היה נורא ואיום, ובמיוחד של אביגיל הצעירה: "תמיד היו מנחמים אותה שאולי אבא שלה אוהב אותה ומפחד לבוא, אולי קרה לו משהו ובגלל זה הוא לא יכול לבוא לבקר, אבל אז היא פתחה מכתב תמים וראתה שעורך דין המייצג אותו שלח דרישה לקבל תשלום של דמי שכירות עבור כל השנים שחלפו מאז ועד כה, בטענה שחצי מהדירה שייכת לו ולכן הם צריכים לשלם לו על השימוש בה...

"המכתב הזה שבר לה את הלב. היא הבינה שלא רק שהוא מתכחש לילדיו ומסרב להכיר אותם, אלא שהוא עוד מנסה לרדוף אותם משפטית ולדרוש מהם כסף. זה ריסק לה את הלב בצורה שקשה לתאר, היינו צריכים לממן לאחר מכן כמה וכמה סדרות של טיפולים רגשיים כדי לאפשר לה להתאושש מזה...".

"החתונה שלה תהיה מעין אירוע הסיום של תקופת המשבר. אחותי, אמא שלה, עדיין תישאר לבד, אבל היא אשה עצמאית, היא חזקה. החתונה של אביגיל זאת המשוכה המשמעותית האחרונה שהיא צריכה לעבור ואנחנו משתדלים לעזור כמה שאפשר".

לדבריו, לקראת החתונה נערך דיון בקרב אנשי הצדקה, והוחלט להגדיר את אביגיל 'בבחינת יתומה', כלומר, אף ששני הוריה חיים לאורך ימים ושנים, היא בפועל צריכה עזרה כמו יתומה, משום שאין דמות אב בתמונה, ואמה אינה מסוגלת לעמוד בהוצאות המינימליות של חתונת ילדה.

כך צורפה אביגיל למגבית 'יתומי אדר' של קופת העיר, מגבית עליה פרש את חסותו מרן הגאון האדיר, מרא דכולא תלמודא רבי מיכל זילבר שליט"א, שאף כתב מכתב נרגש בו הוא מבקש מכל מי שיש ביכולתו, להרים תרומה של לפחות 440 שקלים עבור 44 היתומים הנכללים בקרן 'יתומי אדר' – עשרה שקלים לכל יתום, ומברך שבזכות התרומה ל-44 יתומים עד ליום הפורים, בגימטריא 'דם', ייזכו התורמים להינצל מגזירת דם אם נגזרה עליהם חלילה וחס, בזכות כוחה של מצוות הצדקה בחודש אדר.

לתרומה לאביגיל- אחת מתוך 44 היתומים הנישאים עד פורים – הקליקו כאן>>>

לשמח כלה קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד