כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
המתיחות ביו"ש

פלסטינים יידו אבנים על רכב: אם וילדיה נפצעו

מחבלים רגמו באבנים משפחה מהשומרון שעשתה את דרכה בכביש המרכזי בחווארה. שלושה ילדים שנסעו ברכב נפצעו מרסיסים ואבנים, ופונו לבית החולים. האם המשיכה בנסיעה וחברה לכוחות הביטחון | בצבא הודיעו בתגובה כי יבצעו סגירה של החנויות בחווארה כענישה קולקטיבית. תושב זועם הגיב לצעד: "רוב ככל החנויות סגורות מהבוקר עקב שביתת ההזדהות עם מחבלי שכם"

פלסטינים יידו אבנים על רכב: אם וילדיה נפצעו
רכב המשפחה, הפעוט שנפגע צילום: באדיבות המצלם

ארבעה בני משפחה, ביניהם שלושה ילדים בני שנתיים, 5 ו-6 נפצעו באורח קל לאחר שמחבלים רגמו את רכבם באבנים בעת שנסעו בכביש המרכזי בגב ההר, בסמוך לכפר חווארה.

המשפחה שעשתה את דרכה לכיוון צומת תפוח, נקלעה למארב של מחבלים שעמדו בצד הכביש והשליכו על רכבם אבנים וסלעים מטווח אפס. אחד הסלעים חדר את שמשת הרכב הקדמית ופגע באחד הילדים. 2 ילדים נוספים נפצעו מרסיסי הזכוכית שניתזו לכל עבר.

אם המשפחה שנהגה ברכב פעלה בתושייה והצליחה להמשיך בנסיעה עד לצומת תפוח, שם חברו אליה אזרחים וכוחות צבא שהעניקו להם טיפול רפואי ופינו אותם לבית החולים שניידר.

נתן קלר, תושב יצהר שהגיע לזירה זמן קצר לאחר האירוע והעניק טיפול למשפחה, סיפר: "מה שהתרחש שם היה ניסיון רצח לכל דבר ועניין. המחבלים הטיחו ברכב סלע עצום שחדר לתוך הרכב ופגע במושב שליד הנהג. אם היה יושב שם מישהו היינו נמצאים היום במקום אחר חלילה"

בצבא הודיעו כי בתגובה לפיגוע יבצעו סגירה של החנויות בחווארה כענישה קולקטיבית, אך בישובים הסמוכים הגיבו בכעס וטענו כי מדובר במצג שווא של פעילות.

העיתונאי אלחנן גרונר תושב יצהר, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מישהו בחטיבת שומרון חושב שאנחנו מטומטמים ומפיץ שבעקבות זריקות האבנים על יהודים בחווארה ופציעת שלושה ילדים החנויות בחווארה נסגרו בידי הצבא. אמרתי לעצמי בהתחלה פשש סוף סוף עושים משהו. ובכן, רוב ככל החנויות סגורות מהבוקר עקב שביתת ההזדהות של מחבלי חווארה עם מחבלי שכם". תושב אחר מיישובי גב ההר תקף: "נסעתי הבוקר בחווארה ב8:15 והיא הייתה סגורה ומסוגרת בגלל שביתת הערבים. צבא של קשקשנים".

הביקורת החריפה בקרב התושבים מגיעה לאחר שבועות ארוכים של פיגועי אבנים בלתי פוסקים בכבישי האזור, שהפכו לשגרה מדממת בקרב תושבי הישובים. בכל יום מתרחשים שניים או שלושה פיגועים בכביש המרכזי בחווארה ובכביש גלעד, שזוכים לדברי התושבים לתגובה רפה ומינורית בלבד.

חובש בכיר במד"א אביאל ממליה שטיפל בנפגעים סיפר: "עשינו חבירה בצומת תפוח עם אישה שסיפרה שיידו על רכבה אבנים בצומת הביתות הסמוכה. השמשה הייתה מנופצת והילדים היו נסערים מאוד. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם קל והם בהכרה מלאה".

יידוי אבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד