ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
הביע הסתייגות

השר מהליכוד: תומך ברפורמה, אך יש סיכונים

במהלך ישיבת הממשלה אמר שר הכלכלה ברקת: כי הוא "תומך ברפורמה, אבל יש סיכונים". הכלכלנית הראשית באוצר שירה גרינברג אמרה: "זה יכול להתגלגל כמו כדור שלג. יש סכנה משמעותית". שר האוצר סמוטריץ': "לוקחים בחשבון שזה יתפתח לכיוונים שליליים" 

השר מהליכוד: תומך ברפורמה, אך יש סיכונים
ברקת ונתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הכלכלה ניר ברקת התייחס היום (חמישי) בישיבת הממשלה לרפורמה במערכת המשפט והפתיע כשהביע הסתייגות.

"אני נפגש עם אנשי ההייטק והם מודאגים מאוד", אמר השר ברקת, "אנחנו תומכים ברפורמה, אבל יש סיכונים. אם נצטייר בצד השני כאילו הגזמנו - יש בזה סיכון גדול; הם חרדים. כשיושבים למשא ומתן בין הצדדים צריך להבין שיש אחריות בקצה, וגם אם לא נקבל את כל תאוותנו בידנו - זה לא נורא". כך דווח בחדשות 13.

הכלכלנית הראשית באוצר שירה גרינברג אמרה: "זה יכול להתגלגל כמו כדור שלג. אני לא יודעת כמה המהלך יפגע בכלכלה, אבל יש סכנה משמעותית".

בתגובה אמר שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "זה מחייב אותנו לשני דברים בהתנהלות - להביא תקציב מהודק, ולגבי הרפורמה אנחנו לוקחים בחשבון שזה יתפתח לכיוונים שליליים, לכן אנחנו צריכים להיות קשוחים עם התקציב. לא היה לי נעים, אבל צריך לקחת את המרכיבים האלה בחשבון ולהביא תקציב אחראי ומהודק".

עוד אמר סמוטריץ': "צריך להתייחס לאמירות של כולם - למשל לא לפגוע בנגיד, להעביר מסר של אחריות ולא להשאיר מקום לתחושת כאוס".

בפתח ישיבת הממשלה האשים ראש הממשלה בנימין נתניהו את מי שטוען כי כלכלת ישראל בעקבות הרפורמה המשפטית: "יש מי שמנסה לערער את כלכלת ישראל, מנסה לייצר היסטריה מסיבות פוליטיות, היסטריה שאין להן אחיזה במציאות. כלכלת ישראל חזקה והיא תמשיך להתחזק. בזכות העוצמות שלנו, בזכות העצמאות של בנק ישראל שתישמר, ובזכות המדיניות הכלכלית האחראית וגם היוזמת שאנחנו מובילים. מי שזורע היסטריה ופחד - יתבדה".

לדבריו, "אני אומר את זה כמי שהעביר למעלה מ-15 תקציבי מדינה, יותר ממה שמקובל ברוב הדמוקרטיות בעולם. אני אומר לכם שמדובר בתקציב אחראי ומקיף שיזניק את הכלכלה שלנו וילחם ביוקר המחייה".

נתניהו הוסיף: "כלכלת ישראל חזקה בזכות מהפכת השוק החופשי שהובלנו לפני שנים, ובזכות העובדה שלאחרונה אנחנו הבאנו מיליוני חיסונים למדינת ישראל שהוציאו את ישראל ראשונה בעולם מהקורונה, שהיה גם משבר כלכלי".

לסיום אמר ראש הממשלה: "אתם תשמעו עוד מעט משר האוצר ומהנגיד את הנתונים, אבל אני רוצה להגיד לכם שאנחנו כנראה צופים גירעון של אחוז אחד. אני לא זוכר דבר כזה בכל שנותיי כאן כראש ממשלה או כשר האוצר. זה סימן טוב לבאות. עשינו את הדבר הנכון אז ונעשה את הדבר הנכון גם היום. כלכלת ישראל היא אחת מהכלכלות המובילות בעולם כיום. התקציב הזה וחוק ההסדרים שיבוא בעקבותיו יבטיחו את המשך המגמה הזאת".

ניר ברקת הרפורמה המשפטית תקציב המדינה בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד