כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

העיר שהפכה לסמל המלחמה העניקה תעודת הוקרה לרב הראשי

ראש העיר שהפכה לסמל המלחמה באוקראינה העניק תעודת הוקרה לרבה של המדינה. ראש העיר בטקס: "אני מודה לרב הראשי שמסייע לנו ככל יכולתו במשימה של הצלת חיים"

העיר שהפכה לסמל המלחמה העניקה תעודת הוקרה לרב הראשי
טקס הענקת התעודה לרב הראשי צילום: באדיבות המצלם

העיר הנצורה אירפין, שהפכה לאחד מסמלי המלחמה באוקראינה, נהרסה ברובה על ידי צבא רוסיה בדרך לניסיון כיבוש הבירה קייב שלבסוף כידוע לא צלח. כמחצית מהבניינים בעיר נהרסו לחלוטין. כל שאר הבניינים נפגעו, חלקם קשה. מאות אזרחים וחיילים נהרגו בקרב בעיר. כעת היא מנסה להתאושש מהמכה האנושה שספגה.

ראש עיריית אירפין, מר אלכסנדר מרקושין, העניק היום (חמישי) תעודת הוקרה ומדליית כבוד לרב משה ראובן אסמן, הרב הראשי לאוקראינה, על הסיוע הרב שהוא מעניק לתושבי העיר מאז השחרור, במסגרת ארגון הסיוע ההומניטרי 'ANATEVKA HELP CENTER' במתן תרופות, מזון וציוד להגנה מפני חורף העז.

בטקס הרשמי שהתקיים בבניין העירייה הודה ראש העיר במילים חמות לרב הראשי ואמר: "העיר שלנו הפכה לסמל בעולם של נחישות, אך כעת לאחר שהעיר שוחררה מהכיבוש הרוסי ומהזוועות שהם חוללו כאן, אנחנו מנסים לשקם את העיר ולדאוג לתושבים שנשארו כאן לאחר ששרדו את התופת", מר מרקושין ציין כי, "שיקום העיר ודאגה לתושבי העיר במצב מלחמה הוא לא פשוט, אני מודה לרב הראשי שמסייע לנו ככל יכולתו במשימה של הצלת חיים".

רבה של אוקראינה, הרב משה ראובן אסמן אמר בטקס, "אירפין היא סמל הגבורה של העם האוקראיני, הזוועות שהכיבוש הרוסי חולל כאן הם פשע נגד האנושות, זאת חובתי כרב ראשי וכיהודי לסייע ככל הניתן לתושבים הגיבורים, אני קורה לכל מי שיכול לתת כתף למען אזרחי אוקראינה".

 

אוקראינה הרב הראשי תעודה ראש עיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד