כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מי יזם ואיפה

הבכיר האמריקני שנפגש עם השר בן גביר

השר לביטחון לאומי נועד עם שר החוץ לשעבר של ארה"ב מייק פומפאו. השניים דנו ברפורמה המשפטית ועל סוגיית הר הבית. מי שיזם את הפגישה הוא השר בן גביר

הבכיר האמריקני שנפגש עם השר בן גביר
איתמר בן גביר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נועד עם שר החוץ לשעבר של ארצות הברית בממשלו של טראמפ, מייק פומפאו. כך דיווחה הכתבת המדינית של חדשות 13 מוריה אסרף וולברג. פומפאו נחשב לאחד מגדולי התומכים של ישראל וכן של מפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון. פומפאו חלוק במספר נושאים על השר בן גביר, שמעורר בארצות הברית סקרנות גדולה מאז הבחירות האחרונות.

הפגישה נערכה אתמול במלון בתל אביב ונמשכה כמעט שעה. במהלך הפגישה סיפר פומפאו לבן גביר על החשש שמביעים בממשל האמריקני ובקהילות היהודיות בארצות הברית מהרפורמה המשפטית והסערה שהיא מחוללת בארץ.

פומפאו אמר בין היתר כי "לא צריך לקדם את כל הרעיונות בבת אחת, לאט לאט". כמו כן, השניים שוחחו על ענייני הר הבית, הרגישים בימים אלו.

גורם שמעורה בפרטי השיחה אמר כי לשר החוץ האמריקני לשעבר היה חשוב לשמוע שאין כוונה לפגוע באוכלוסיות באופן גורף, כמו למשל באוכלוסייה הערבית. השר בן גביר ככל הידוע, נתן לו הצהרה שכזו.

פומפאו הוא הגורם האמריקני הכי בכיר שאיתו נפגש בן גביר זאת למרות שהוא נחשב לבכיר לשעבר. השר בן גביר יזם את הפגישה ופומפאו נענה לה בחיוב.

איתמר בן גביר מייק פומפאו ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד