כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מערכת ההגנה הופעלה

'דיווחים באיראן: קולות ירי ופיצוצים בשמי כראג

תושבים באיראן דיווחו על מספר פיצוצים שנשמעו ועל כך שמערכת ההגנה האווירית הופעלה במחוז כראג' שבאיראן. לפי חלק מהעדויות הקולות שנשמעו היו כתוצאה מניסיון יירוט של מערכת ההגנה האווירית

'דיווחים באיראן: קולות ירי ופיצוצים בשמי כראג
הפיצוץ במחוז כראג' באיראן צילום: ללא קרדיט

תושבים באיראן איראנים דיווחו הערב (חמישי) על קולות ירי ופיצוצים בעיר כראג' שבמערב איראן. רשת BBC בשפה הפרסית פרסמה תיעוד שהופץ ברשת, וצולם בעיר שממוקמת במחוז אלבורז.

לפי חלק מהעדויות הקולות שנשמעו בכראג' היו כתוצאה מניסיון יירוט של מערכת ההגנה האווירית. נזכיר כי, בשנה שעברה ישראל הואשמה שתקפה בכראג'.

התקיפה מגיעה ברקע טענות שהשמיעו השבוע שני דיפלומטים בכירים לסוכנות הידיעות 'בלומברג' ולפיהן הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית זיהתה בשבוע שעבר כי איראן העשירה אורניום לשיעור של 84%, רק 6% פחות מהרמה הדרושה לפיתוח נשק גרעיני.

בריאיון אמרו השניים כי "פעילות הגרעין חסרת המעצורים של איראן עלולה לגרום למשבר חדש", והוסבר כי כעת, כשהסך עומד על 84%, לא תוכל איראן לטעון כי מדובר בהעשרה לצורך מחקרי בלבד. עוד אמרו השניים: "איראן אמרה בעבר לסבא"א כי הצנטריפוגות שלה נקבעו להעשיר אורניום לרמת טוהר של עד 60% בלבד".

כזכור, לפני כחודש דיווח כלי תקשורת זרים כי ישראל תקפה באיספהאן שבאיראן. בטלוויזיה האיראנית הוצג גג מבנה שהותקף, ועל פי זה נטען כי נגרם למקום "נזק קל בלבד". למרות הפרסום האיראני, בניו יורק טיימס דווח כי, התקיפה המיוחסת לישראל "הוכתרה בהצלחה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו רמז למעורבות ישראל בתקיפה באיספהאן במהלך ריאיון ברשת CNN ואמר כי "ישראל פועלת למנוע מאיראן מערכות נשק מסוימות". נתניהו הדגיש: "בכל פעם שיש פיצוץ במזרח התיכון מאשימים את ישראל, לפעמים זה אנחנו ולפעמים זה לא".

איראן פיצוצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד