כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
דחה את העתירה

העסיק עובד פלסטיני ללא היתר: זה העונש שספג

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה עתירה מנהלית של בית עסק שביקש לבטל את החלטת הרשות לשלול את ההיתר שניתן לו להעסקת עובדים פלסטינים, עקב הפרת תנאי ההיתר שניתן לו

העסיק עובד פלסטיני ללא היתר: זה העונש שספג
אילוסטרציה צילום: unsplash

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה עתירה מנהלית של בית עסק שביקש לבטל את החלטת הרשות לשלול את ההיתר שניתן לו להעסקת עובדים פלסטינים, עקב הפרת תנאי ההיתר שניתן לו.

החלטה זו מאמצת את מדיניות מינהל עובדים זרים ברשות האוכלוסין וההגירה על פיה מעסיקים הבוחרים לעשות דין לעצמם בכל הנוגע להעסקת עובדים שלא כדין, עוברים עבירה חמורה אשר ננקטים כנגדה הליכים הן במישור הפלילי והן במישור המינהלי.

ב-2016, ניתן לבית העסק על ידי הרשות היתר להעסקת עובד פלסטיני אחד בלבד. למרות זאת, הוא הפר את תנאי ההיתר והעסיק במשך תקופה ממושכת עובד פלסטיני נוסף שלא כדין וללא קבלת היתר מהרשות. משכך, הוצא לו צו סגירה ל-30 יום על ידי משטרת ישראל בגין ובהמשך הוא אף הורשע בהליך פלילי לאחר שהודה במיוחס לו.

לאור הפרת תנאי ההיתר על ידו, הרשות ערכה לו שימוע אך הוא בחר שלא להגיב בכתב ולבסוף הוחלט לשלול את ההיתר שניתן לו למשך שלוש שנים.  

בבקשות שונות שהגיש לרשות לקבלת היתר ואף בעתירתו לבית המשפט, הוא ציין בבירור ובאופן שאינו משתמע לשתי פנים כי הוא מעסיק עובדים ללא קבלת היתר וזאת לדבריו בגלל מחסור בכוח אדם ועומס עבודה.

בהחלטתו קבע בית המשפט כי ההיתר שניתן לבית העסק יישלל ממנו למשך שנה וחצי. בית המשפט הדגיש את חשיבות העסקתם של עובדים פלסטינים כדין ואת המנגנון שנקבע בחוק לבקרה על הזכויות הסוציאליות והתשלומים להם הם זכאים.

ברשות האוכלוסין וההגירה מבקשים לציין כי מדובר בעבירה אשר עשוייה להביא לנקיטת הליכים מנהליים ופליליים ומדגישים את חשיבות ההקפדה על תנאי ההיתר הניתנים למעסיקים, אשר מטרתם לשמור על זכויות העובדים, ליצור בקרה על המעסיקים ולקיים מנגנון סדור של העסקת עובדים פלסטינים.

 

פלסטינים עסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד