כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"כלכלת ישראל חזקה"

אחרי מרתון דיונים ועימותים: תקציב המדינה אושר בממשלה

בתום דיונים קדחתניים: הממשלה אישרה את תקציב המדינה לשנים 2023-2024. רה"מ נתניהו: "המסורת של כלכלה חופשית ועצמאות הבנק הם היסודות שעומדים לנו בכל עת". שר האוצר סמוטריץ': "אלה בשורות חשובות לאזרחים הנאנקים תחת הנטל, התקציב מאוזן ואחראי". לשכת רה"מ: "השלב הראשון של תוכנית חינוך חינם לגילאי 3-0 יוצא לדרך - חינוך חינם מ 3-2" 

אחרי מרתון דיונים ועימותים: תקציב המדינה אושר בממשלה
ישיבת ממשלה צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL

רגע לפני המועד שהיה מחייב תיקון חקיקה: הממשלה אישרה הבוקר (שישי) אחרי מחלוקות את תקציב המדינה לשנים 2023-2024 מבלי לפרוץ את מסגרת התקציב. התקציב  יעמוד בשנה הקרובה על כ-484 מיליארד שקל ובשנת 2024 על כ-513 מיליארד שקלים. מלשכת ראש הממשלה נמסר: "השלב הראשון של תוכנית חינוך חינם לגילאי 3-0 יוצא לדרך - חינוך חינם מ 3-2". 

השר בן גביר הצביע בעד, למרות חילוקי הדעות. מנגד, שר התיירות חיים כץ החרים את ההצבעה. כץ שזעם על הפגיעה בענף התיירות עקץ: "לא נהוג שכהן משתתף בלוויות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לאחר אישור תקציב המדינה: "אני מבקש להודות לשרות ולשרים, ולכל אלו שעזרו במאמץ, לצוותים המשפטיים ולצוותים המשרדיים. אבל מעל הכל ולפני הכל, לשר האוצר. הייתי בתפקיד הזה, זה לא תפקיד קל, ואתה עמדת בפרץ, כדי למנוע פריצה - וזה חשוב".

נתניהו הוסיף: "אנחנו רוצים להראות שהמסורת שיצרנו כאן במדינת ישראל, של כלכלה חופשית עם אחריות פיסקאלית ומוניטרית, ותיאום בין הדברים, ועצמאות הבנק, אלו הדברים שעומדים לנו בכל עת, ובמיוחד בעת הזאת. אני חושב שהתקציב הזה עושה את זה, והוא עושה את זה גם על רקע נתוני מאקרו כלכליים מהטובים ביותר שאני זוכר בכל שנותיי בתפקיד".

נתניהו הדגיש: "כלכלת ישראל חזקה, היא איתנה. עם התמיכה הגורפת הזאת של שרי הממשלה היום, היא חזקה יותר".

שר האוצר סמוטריץ' הכריז אחרי אישור התקציב: "היום העברנו בממשלה תקציב דו שנתי ותוכנית כלכלית וזהו צעד טוב למדינת ישראל, טוב לכלכלת ישראל וטוב לאזרחי ישראל.

בתקציב המוצע אנחנו רואים לנגד עינינו את המעמסה הגדולה המונחת על כתפי אזרחי ישראל ועמלנו רבות כדי להיאבק ביוקר המחיה המקשה על כל אזרח ואזרחית בישראל".

לדבריו, "הגשנו תקציב מרוסן ואחראי ועמדנו במסגרות התקציב כפי שהצבנו לעצמנו, כנדרש בעת הזאת במים הסוערים של הכלכלה העולמית. התקציב הדו שנתי מוטה צמיחה ותשתיות וזה יסייע בעזרת השם לשמירה על התפתחותה של מדינת ישראל ותיחזוק יציבותה של הכלכלה הישראלית".

רגע ההצבעה על התקציב.

סמוטריץ' הוסיף: "בתקציב פנינו לכל שכבות האוכלוסיה - מהאוכלוסיות החלשות הדורשות סעד ותמיכה דרך מעמד הביניים החשוב כל כך לכלכלה הישראלית ועד לקטרי המשק הישראלי. בתקציב הקרוב יש בשורות חשובות לאזרחים הנאנקים תחת הנטל, ועם זאת הצבנו חזון שיחזק את האיתנות הפיננסית של מדינת ישראל".

לסיום אמר: "אני מאמין בכלכלה הישראלית, אני מאמין באזרחי ישראל ואני גאה בתוצאה שהבאנו. אני מבקש להודות לראש הממשלה בנימין נתניהו על העבודה המשותפת ולשרי ממשלת ישראל על האחריות הרבה שגילו בתהליך בניית התקציב. האחריות המיניסטריאלית של כל אחד ואחת מהשותפים אפשרו העברת תקציב מצוין למדינת ישראל. אזרחי ישראל אתם בידיים טובות. נעביר בעזרת השם את התקציב בכנסת ונמשיך לעבוד למענכם לילות כימים".

אחרי אישור התקציב בממשלה הוא צפוי לעבור לדיונים בכנסת ולעבור עוד שינויים רבים בוועדות. התקציב צריך להיות מאושר בקריאה שניה ושלישית עד לחודש מאי. אם לא תספיק הממשלה להעביר תקציב עד מאי, הכנסת תתפזר.

תקציב המדינה הממשלה בנימין נתניהו בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד