כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
המתיחות מחריפה

איראן תסגור את שגרירות בריטניה בטהרן

פקידים איראנים חשפו בפגישה סודית בלונדון עם שגרירי מדינות המפרץ, כי הם מתכננים לסגור בקרוב את השגרירות הבריטית בטהרן. ההחלטה נחשפה נחשף על ידי פקידים איראנים בפגישה חשאית עם שגרירי עומאן, כווית ואיחוד האמירויות הערביות

איראן תסגור את שגרירות בריטניה בטהרן
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

המתיחות גוברת סביב מזימה איראנית להרוג מתנגדי משטר ויהודים המתגוררים בבריטניה, העיתון היהודי הבריטי 'ג'ואיש כרוניקל' מדווח, כי איראן מתכוננת לסגור את שגרירות בריטניה בטהרן. ההחלטה נחשפה נחשף על ידי פקידים איראנים בפגישה חשאית עם שגרירי עומאן, כווית ואיחוד האמירויות הערביות ביום שלישי האחרון, כך דיווח העיתון.

לדברי אחד הנוכחים, פקידים איראנים אמרו לדיפלומטים בחדר, כי טהראן אמורה להכריז על שורה של סנקציות חדשות כדי לפגוע בבריטניה. סגירת שגרירות בריטניה באיראן עלולה להוות מכה משמעותית לאינטרסים המערביים במדינה, ולצמצם פעולות ריגול חשובות שבוצעו על ידי בריטניה, ישראל וארה"ב, כך אישרו מקורות ביטחוניים.

מכיוון שלישראל ולארה"ב אין נציגות באיראן, הן תלויות בשגרירות בריטניה לביצוע עבודת מודיעין, אמר המקור. ההחלטה הגיעה בעקבות גל של סנקציות שעליהן הכריזה טהראן ב-22 בפברואר נגד בכירים בריטים.

שגרירות בריטניה בטהרן הייתה נקודת רתיחה קבועה בשנים האחרונות. בדצמבר 2022, חומות השגרירות הושחתו על ידי המיליציה החצי-צבאית של המשטר עם סיסמאות כ"מרכז טרור" ו"לונדון טרוריסטית"

המתיחות עלתה בין המשטר האיראני לבריטניה לאחר שערוץ הטלוויזיה 'איראן אינטרנשיונל' תחנת אופוזיציה בשפה הפרסית הפועלת בלונדון, נאלצה להשעות את הפעילות בתחילת החודש בעקבות איום טרור מצד איראנים.

איראן בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד