כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"נזק בלתי הפיך"

בשל כוונת השר, בוטלו תרומות בסך 80 מיליון שקלים

אחרי שדווח כי השר יואב קיש מעוניין להעביר את סמכויות המינויים של הספרייה הלאומית לידיו, מנכ"ל הספרייה, אורן וינברג, מספר: "הספרייה קיבלה הודעה משני תורמים שהם מבטלים את תרומתם בסך 80 מיליון שקלים

 בשל כוונת השר, בוטלו תרומות בסך 80 מיליון שקלים
הספריה הלאומית צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

מנכ"ל הספרייה הלאומית אורן ויינברג התייחס לכוונתו של שר החינוך יואב קיש להעביר אליו את סמכות המינויים בספריה ואמר כי "מאז הידיעות בנושא, הספריה קיבלה הודעה משני תורמים שהם מבטלים את תרומתם בסך 80 מיליון שקל".

"עצוב לנו מאוד. הספריה זה הסיפור של כולם". אמר בראיון לרשת ב', "היא מאפשרת למעשה ליצור פסיפס אינסופי של סיפורים של המדינה הזאת של העם היהודי", המשיך ויינברג. "היא יכולה לעשות את זה רק אם לא תהיה תחושה שהיא נוטה פוליטית. עצוב שמה שיקרה עכשיו הוא שחזון של 130 שנה יינזק. נשמח לשיח ופגישה. להסביר את מהות הספריה ואת הנזק הבלתי הפיך גם לדורות הבאים".

השר יואב קיש. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

השבוע פורסם כי קיש מנסה לשלב בתוך חוק ההסדרים, כחלק מההצבעה על התקציב הקרוב, תיקון לחוק הספריה הלאומית, לפיו האחריות על המינויים בארגון, תהיה בידי השר. לפי הפרסום, המטרה של קיש ככל הנראה היא הדחתו של רקטור הספרייה הנוכחי, פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן.

מהספרייה הלאומית נמסר בתגובה לפרסום כי "עתידה של הספרייה הלאומית בסכנה" וכי יש חשש ש"תרומות אוצרות הרוח של העם היהודי לספרייה הלאומית יפגעו אנושות כתוצאה משינוי בחוק". יו"ר דירקטוריון הספרייה הלאומית, סלי מרידור, אמר כי "בימים אלה של פילוג וסכנה תדמיתית למדינת ישראל, תמוהה הכוונה לפגוע בקונצנזוס כל כך חשוב, תוך פגיעה קשה בנכס לאומי חשוב של כלל הציבור".

כספי תרומות גיוס תרומות יואב קיש שי ניצן הספריה הלאומית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד