ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
לקראת הרמאדן

ברקע המתיחות הביטחונית: ישראל והפלסטיניים ישתתפו בפסגה בירדן

ירדן תארח פסגה פסגת חירום בהשתתפות ארה"ב, ירדן, מצרים, הרשות הפלסטינית וישראל. המטרה: הרגעת הרוחות ומניעת הידרדרות ביטחונית נוספת הנציג הישראלי: ראש המל"ל צחי הנגבי

ברקע המתיחות הביטחונית: ישראל והפלסטיניים ישתתפו בפסגה בירדן
פלאש90

לראשונה מאז הוקמה הממשלה: ירדן תארח מחר (ראשון) פסגת חירום בעקבה - בהשתתפות ארה"ב, ירדן, מצרים, הרשות הפלסטינית וישראל. זאת במטרה לנסות להרגיע את הרוחות לקראת חודש רמדאן ולמנוע פיצוץ במצב שעלול להוביל לעימות. הצדדים צפויים לדון בתוכנית האמריקנית להרגעת המתיחות.

הפסגה מתכנסת למרות המתיחות מול הפלסטיניים בעקבות המבצע בשכם שבו נהרגו 11 פלסטינים. בפסגה צפויים להשתתף בכירים פלסטינים ועל פי הדיווחים הם מגיעים אליה עם שורה של דרישות כתנאי לרגיעה. 

לפי מספר דיווחים, ראש המועצה לביטחון לאומי צחי הנגבי, יהיה הנציג הישראלי בשיחות, והוא נשלח מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מקורות פלסטיניים דיווחו כי במהלך היום נחת מסוק ברמאללה כדי להטיס את המשלחת הפלסטינית לעקבה - שכוללת את ראש המודיעין הכללי מאג׳ד פרג׳, מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף והשר האחראי על הקשר עם ישראל חוסין א-שיח׳ והיועץ הדיפלומטי של אבו מאזן, מג'די אל-ח'אלדי. בתוך כך, הרשות הפלסטינית קיבלה הבטחה מישראל כי היא תצמצם למינימום את הכניסה של צה"ל לשטחים.

במהלך השבת דיווח העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", כי הדרישות הפלסטיניות כוללות תקציב שיאפשר להם לגייס כ-10 אלף שוטרים חדשים למנגנוני הביטחון. בנוסף הם מבקשים להכשיר עוד 5,000 לוחמים ולאפשר להם להצטייד בנשק וציוד נוסף. עוד הם דורשים: הפעלת חמ"ל משותף לארה"ב, ישראל ולפלסטינים, שימנע מצה"ל לבצע פעולות ללא תיאום מראש.

 

 

ישראל הרשות הפלסטינית ירדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד