ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
הרפורמה המשפטית

לא מחכה ללפיד וגנץ: הרצוג החל לפעול

הנשיא הרצוג מבהיר בשיחות סגורות בימים האחרונים כי הוא פועל לקדם פשרה סביב הרפורמה המשפטית גם בלי האופוזיציה. הרצוג הבהיר: "לא תהיה פגיעה בזכויות אדם ועצמאות מערכת המשפט תישמר"

לא מחכה ללפיד וגנץ: הרצוג החל לפעול
הרצוג בנאומו צילום: חיים צח / לע״מ

ברקע הניסיונות לקדם פשרה: נשיא המדינה יצחק הרצוג מבהיר בימים האחרונים בשיחות סגורות כי יפעל לקדם פשרה בנושא המהפכה המשפטית – גם ללא שיתוף פעולה עם ראשי האופוזיציה, כך דווח ב'חדשות 12'. הנשיא הרצוג אמר: "מתחייב שלא תהיה פגיעה בזכויות האדם והפרט, לא אסכים לפגיעה בעצמאות של מערכת המשפט".

נזכיר כי, האופוזיציה הציבה תנאי ולפיו הקואליציה תקפיא את חקיקת הרפורמה ורק אז יוכלו לגשת לשולחן המו"מ. אלא שעל סמך דבריו של שר המשפטים יריב לוין – זה לא צפוי לקרות.

כ-10 משפטנים משתתפים בדיונים על קידום פשרה בסוגיה המשפטית שמתקיימים בבית הנשיא, ובראשם פרופ' ידידיה שטרן, שכיהן כדיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן וכסגן נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה. יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, חה"כ שמחה רוטמן, הגיע שלוש פעמים בשבוע האחרון לבית הנשיא – ובשיחות עם המשפטנים הם מנסים להגיע איתו לבנות.

נראה כי קיים פער גדול בין הרטוריקה בחדרים הסגורים לבין ההצהרות שנשמעות כלפי חוץ. עם זאת, למרות הרצון הטוב, המצב הנוכחי עדיין רחוק מאוד מפשרה.

הרפורמה המשפטית יצחק הרצוג יריב לוין שמחה רוטמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד