כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
צפו בתיעוד

מלצר אוקראיני גוי ל'בחדרי': "מחכה לבקר בישראל"

כתב החוץ של 'בחדרי' יענקי פרבר ראיין צעיר אוקראיני דובר עברית רהוטה שסיפר על המצב במז'יבוז' האוקראינית, מקום מושבו של הבעש"ט. בריאיון סיפר המלצר כי המצב במז'יבוז' היום בטוח, אמר כי הוא שמח שהיהודים באים לבקר במקום וציין כי ברצונו לבקר בישראל בהזדמנות

מלצר אוקראיני גוי ל'בחדרי': "מחכה לבקר בישראל"
פרבר עם הצעיר האוקראיני צילום: ישי ירושלמי

במוצאי שבת ראיין כתב החוץ של 'בחדרי' יענקי פרבר - שעורך בימים אלו ביקור באוקראינה הנלחמת על קיומה, אשר במסגרתו אף פגש את אחד הדמויות הבכירות באוקראינה שמתווה את דרכה - צעיר אוקראיני דובר עברית רהוטה שמספר על המצב במז'יבוז' האוקראינית.

מישה הגוי עובד כמלצר במתחם הכנסת אורחים של יו"ר אגודת 'אהלי צדיקים' הרב ישראל מאיר גבאי. בראיון לפרבר אמר מישה כי "זה לא מסוכן להגיע למז'יבוז' עכשיו, וזה טוב גם בשבילנו. אתם אנשים טובים ואנחנו אוהבים אתכם".

כשסיפר על המצב בתחילת המלחמה, סיפר מישה כי "היה מאוד קשה. אף אחד לא יצא מהבית וכולם היו במקלט. זה היה מאוד מסוכן ומאוד נורא". כשנשאל האם ירצה לבוא לבקר בישראל השיב שכן, אך שכרגע אינו יכול בגלל שאוקראינה אינה מאפשרת זאת.

כשנשאל מישה בנוגע לתמיכה הישראלית באוקראינה אמר: "אני חושב שעושים הרבה, ואפילו מספיק. אבל כמובן תמיד אפשר לעשות יותר. אבל אפשר להגיד תודה על זה שאתם חזקים ועושים הרבה".

יענקי פרבר אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד