כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
יעלה היום להצבעה

היועמ"שית נגד חוק עונש מוות למחבלים: "אינו עומד במבחנים החוקתיים"

היועמ"שית בהרב-מיארה מתנגדת לחוק עונש מוות למחבלים שיעלה להצבעה בוועדת השרים לחקיקה. "קיים חשש מפני העונש שמשמעותו היא בלתי-הפיכה", כתבה בחוות הדעת שפרסמה. בממשלה זועמים: "כינוס הקבינט אינו עניין של הייעוץ המשפטי"

היועמ"שית נגד חוק עונש מוות למחבלים: "אינו עומד במבחנים החוקתיים"
אסירים, אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

הייעוץ המשפטי לממשלה הוציא חוות דעת אשר קובעת כי יש להתנגד לחוק עונש מוות למחבלים שיעלה היום (ראשון) להצבעה בוועדת השרים לחקיקה. כך דווח ב'כאן חדשות'.

כותרת חוות הדעת קובעת כי יש מניעה משפטית לקידום ההצעה. "עמדת היועצת המשפטית לממשלה היא כי הצעת החוק אינה עומדת במבחנים החוקתיים", נכתב בה. "עמדתנו המקצועית היא שאין לקבוע עונש מוות לעבירת הרצח. עונש המוות אינו מרתיע וקיים חשש מפני העונש שמשמעותו היא בלתי-הפיכה".

בחוות הדעת נכתב בנוסף כי, "הצעת החוק גם מעוררת קשיים משמעותיים בהיבטי דיני זכויות האדם במשפט הבין-לאומי. ההצעה אינה צולחת את מבחני פסקת ההגבלה בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו, ועל כן היא בלתי חוקתית".

לדברי הייעוץ המשפטי, "ככל שהממשלה שוקלת לתמוך בהצעת חוק זו, לעמדתנו יש מקום להביא תחילה את הנושא לדיון בקבינט, במהלכו יוצגו גם עמדות עדכניות של גורמי הבטחון, על מנת שיישקלו מלוא ההשלכות האפשריות ועצם קיומן של הצדקות לקידום הצעת החוק".

בממשלה זועמים על חוות הדעת,  בדגש על הדרישה לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני. בממשלה טוענים כי ההחלטה האם לכנס את הקבינט היא לא משפטית אלא מדינית, ואינה עניין של הייעוץ המשפטי. יצוין כי, בשלב זה עדיין לא ברור אם ועדת השרים צפויה לאשר את ההצעה בניגוד לעמדת הייעוץ המשפטי, או לדחות את הדיון בה למועד אחר.

חוק עונש מוות למחבלים גלי בהרב מיארה ועדת שרים לחקיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד