כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
דחה את ההאשמות

שר החוץ הבריטי: "אין תוכניות לפגוש את בן גביר"

שר החוץ הבריטי דחה את ההאשמות נגד ישראל כמדינת 'אפרטהייד', אך מתח ביקורת על ההתנחלויות ביהודה ושומרון. במכתב שנשלח לשר החוץ נאמר, כי "צריך להזהיר את ישראל שלא לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית, ולמנוע בניית התנחלויות חדשות"

שר החוץ הבריטי: "אין תוכניות לפגוש את בן גביר"
איתמר בן גביר צילום: ren Ben Hakoon/Flash90

שר החוץ הבריטי, ג'יימס קלברלי, אמר לחברי הפרלמנט כי בריטניה לא יצרה קשר עם השר איתמר בן גביר ו"אין לנו תוכניות עדכניות לעשות זאת".

במכתב לחברי פרלמנט שפרסמה המועצה להבנה ערבית-בריטית, כתב מר קלברלי: "ממשלת בריטניה לא יצרה קשר עם איתמר בן-גביר בתפקידו כשר לביטחון לאומי, ואין לנו תוכניות עדכניות לעשות זאת".

הוא גם מתח ביקורת על ההתנחלויות ביהודה ושומרון וכתב שהן אינן חוקיות לפי החוק הבינלאומי ו"מכשול לשלום", אך גם אמר כי בריטניה דוחה את תיאור "האפרטהייד" של ישראל.

הצהרתו של מר קלברלי הגיעה בתגובה למכתב ששלחו לשר החוץ חברי פרלמנט לגבי ממשלת נתניהו ו"מדיניות הסיפוח" שלה. במכתב נאמר כי שר החוץ צריך להזהיר את ישראל שלא לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית, למנוע בניית התנחלויות חדשות, ולהפסיק את אספקת הנשק לישראל.

מר קלברלי כתב כי הוא מבין את "תסכולם מחוסר היציבות הגובר בגדה המערבית, נמשיך ללחוץ על ישראל והפלסטינים על הצורך הדחוף להימנע מנקיטת פעולות שמקשות על השלום ולהימנע ממילים מתסיסות".

הוא הצהיר כי לבריטניה אין תוכניות לתקשר עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, והוסיף: "אנו קוראים לכל המפלגות הישראליות להימנע מדיבור מתסיס ולהפגין סובלנות וכבוד לקבוצות מיעוט".

שר החוץ גם חזר על עמדתה של בריטניה שתוכנית ההתנחלות הישראלית "מאיימת על פתרון שתי המדינות", והוסיף: "ברור לנו שגם מאחזים ישראלים בגדה המערבית אינם חוקיים על פי החוק הבינלאומי ויש להסירם לחלוטין".

בריטניה איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד