ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
גל הטרור נמשך

פיגוע בשומרון: שני ישראלים נרצחו מירי סמוך לשכם; מצוד אחר המחבלים

שני ישראליים נרצחו מאש שנפתחה לעברם בחווארה, סמוך לשכם. תחילה הם נפצעו באורח אנוש וכוחות ההצלה ביצעו בהם פעולות החייאה, אך מותם נקבע זמן קצר לאחר מכן | מתנהל מצוד אחר המחבלים | ראש מועצה אזורית שומרון: "הממשלה חייבת לשנות פרדיגמה ולעבור להתקפה"

ארכיון
ארכיון צילום: מתוך הסרטון

פיגוע ירי סמוך לשכם: שני ישראליים נרצחו מירי שנפתח לעבר רכבם מטווח קצר בכביש 60 ליד הכפר חווארה דרומית לשכם. כוחות ההצלה ביצעו בפצועים פעולות החייאה אך מותם נקבע כאמור. כוחות הביטחון פתחו במרדף אחר המחבלים שנמלטו. יצוין כי האירוע מתרחש במקביל ל"ועידת החירום" שמכונסת כעת בעקבה ובה בכירים ישראלים ופלסטינים ומטרתה למנוע הסלמה לקראת חודש הרמדאן.

על פי דיווחים, המחבל ביצע את הפיגוע עם אקדח מטווח קרוב מאוד לאחר שניצל פקק תנועה סמוך לצומת עינבוס. בזירה אותרו 12 תרמילים 9 מ"מ. החולייה נמלטה לשכם ויתכן שכבר נמלטו גם משם.

דקות לפני הפיגוע הקטלני, שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', יו"ר 'הציונות הדתית', עבר דרך כפר חווארה. השר מתגורר סמוך לזירת הפיגוע, ביישוב קדומים.

ראש מועצת בית אל שי אלון שהיה בזמן הירי בזירה סיפר: "זה היה נראה נורא - הירי היה מטווח אפס. אתה מוקף מימין ומשמאל, אין אפשרות לצאת. לא ייתכן שמחבלים יכולים להחזיק נשק בכזו קלות ולירות בחופשיות מטווח אפס לאור יום. זה איום ממשי על התושבים היהודים באזור".

דובר צה"ל מסר: "מחבל הגיע ברכב לצומת עינבוס שבמרחב חטיבת שומרון ופתח בירי לעבר רכב ישראלי שחלף במקום. כתוצאה מהירי נפגעו שני אזרחים שפונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. כוחות צה"ל חוסמים צירים במרחב ופתחו במרדף אחר המחבלים".

בדוברות המועצה אזורית שומרון מדגישים כי בניגוד לדיווחים 2 הנרצחים הם יהודים תושבי הר ברכה. יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון שנמצא בדרכו לזירת הפיגוע, אמר: "מדובר לצערנו באירוע קשה מאוד, הממשלה חייבת לשנות את הפרדיגמה ולעבור ממגננה להתקפה, לא יכול להיות שבצהרי היום מרשים לעצמם מחבלים לירות באזרחים תמימים".

לדבריו, "עזות המצח של הטרור מוכיחה שאין הרתעה. יש לשנות את הוראות הפתיחה באש, להחזיר את המחסומים, ולפגוע באופן יזום בתשתית הטרור של הרשות הפלסטינית. עם ישראל ותושבי השומרון חזקים, לא נשבר אל מול הטרור הרצחני של הרשות הפלסטינית".

ממד"א נמסר: "בשעה 13:41 התקבל דיווח במוקד מד"א על 2 פצועים בכביש 60 סמוך לחווארה. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי ל-2 פצועים קשה".

חובש רפואת חירום במד"א גיל ביסמוט סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את 2 הפצועים שוכבים בסמוך לרכב כשהם מחוסרי הכרה. יחד עם כוח רפואה של צה"ל הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני בשטח, הכנסנו אותם לניידות טיפול נמרץ צבאיות והם פונו לבי"ח כשמצבם קשה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל עדכונים שוטפים על הפיגוע כמו גם שר הביטחון, יואב גלנט. מלשכתו נמסר כי, "השר גלנט יקיים בזמן הקרוב הערכת מצב עם ראשי מערכת הביטחון".

 

 

ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד