כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מידע מודיעיני חדש

דיווח בארה"ב: מגפת הקורונה נבעה מדליפת מעבדה

דליפת מעבדה גרמה למגפת הקורונה, כך פרסמה מחלקת האנרגיה של ארה"ב. ההערכה של הסוכנות האמריקאית מבוססת על מידע מודיעיני חדש. השינוי של מחלקת האנרגיה, שבעבר לא קבעה איך הנגיף הגיע, צוין בעדכון למסמך משנת 2021

דיווח בארה"ב: מגפת הקורונה נבעה מדליפת מעבדה
מעבדה. אילוסטרציה צילום: Pixabay

משרד האנרגיה האמריקאי הגיע למסקנה כי מגפת הקורונה נבעה ככל הנראה מדליפת מעבדה, כך על פי דו"ח מודיעיני מסווג שהועבר לאחרונה לבית הלבן ולחברי קונגרס. השינוי של מחלקת האנרגיה, שבעבר לא קבעה איך הנגיף הופץ, צוין בעדכון למסמך משנת 2021 של משרדה של מנהלת המודיעין הלאומי, אבריל היינס.

הדו"ח החדש מדגיש כיצד חלקים שונים בקהילת המודיעין הגיעו למסקנות שונות לגבי מקור המגיפה. מחלקת האנרגיה מצטרפת כעת למשרד החקירות הפדרלי שקבע שהנגיף התפשט ככל הנראה בגלל תקלה במעבדה סינית. ארבע סוכנויות נוספות, יחד עם פאנל מודיעין לאומי, עדיין בודקים אם מדובר בתוצאה של טעות אנוש או בהפצת הנגיף בזדון.

המסקנה של משרד האנרגיה היא תוצאה של מודיעין חדש ומשמעותי, מכיוון שלסוכנות יש מומחיות מדעית ניכרת והיא מפקחת על רשת של מעבדות לאומיות בארה"ב, שחלקן עורכות מחקר ביולוגי מתקדם. ה-FBI הגיע בעבר למסקנה שהמגיפה הייתה ככל הנראה תוצאה של דליפת מעבדה בשנת 2021 ועדיין מחזיק בדעה זו, כך דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

גורמים רשמיים בארה"ב סירבו למסור פרטים על המודיעין והניתוח שהובילו את משרד האנרגיה לשנות את עמדתו. הם הוסיפו כי בעוד שמחלקת האנרגיה וה-FBI טוענים שסביר להניח שאירעה דליפת מעבדה לא מכוונת, הם הגיעו למסקנות הללו מסיבות שונות.

המסמך המעודכן מדגיש כיצד פקידי מודיעין עדיין מחברים את החלקים על איך הקורונה הופיע. יותר ממיליון אמריקאים מתו במגיפה שהחלה לפני יותר משלוש שנים.

קורונה סין ארה"ב מעבדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד