כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
למרות האישור המשפטי

הסירוב המקומם לעירייה: אשת המחבל תישאר בעבודה

עיריית ירושלים החליטה לפטר את אשתו של המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני בשכונת רמות בירושלים, בו נרצחו יהודים - אלא שבאופן מקומם משרד הרווחה מסרב לאפשר את הפיטורים. זאת על אף שהיועץ המשפטי של העירייה אישר זאת

זירת הפיגוע ברמות
זירת הפיגוע ברמות צילום: דוב בער הכטמן

מקומם: איה קראקע, אשתו של המחבל שביצע את הפיגוע הקשה בירושלים לפני כשבועיים תישאר במקום עבודתה - זאת למרות שעיריית ירושלים החליטה לפטר אותה.

הסיבה היא במשרד הרווחה הודיעו לעירייה כי הם מתנגדים לפיטוריה של אשתו של המחבל, שאחראי על רצח האחים פלאי הי"ד ואלתר שלמה הי"ד, כשהם טוענים שהמקרה לא עונה להגדרה המאפשרת לפטר עובדת הנמצאת בחופשת לידה.

התשובה של משרד הרווחה מגיעה למרות שההחלטה לפטר את קראקע, שהועסקה בעירייה בתפקיד סייעת פדגוגית בכיתה לחינוך מיוחד בבית ספר במזרח העיר, עברה את אישורו של היועץ המשפטי לעיריית ירושלים.

העירייה אמרה כי: "נוכח הקרבה המשפחתית של העובדת למבצע הפיגוע ונוכח הפגיעה הקשה מאוד שעלולה להיות באמון הציבור ובתדמית, מבוקש בזאת היתר מהממונה על עבודת נשים להתיר לעירייה לשקול את סיום העסקת העובדת".

אלא שלמרות ההחלטה של העירייה, וחרף אישור היועץ המשפטי שלה, במשרד העבודה סירבו להתיר את פיטוריה של העובדת כשהם טוענים שבמקרה שלה העובדה שבעלה ביצע פיגוע, אינה מהווה עילה מתאימה כדי לאפשר את פיטוריה, כך לטענתם.

 

עיריית ירושלים פיגוע הדריסה בשכונת רמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד