כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"נחליט כיצד לפעול"

חשודות כמסוכנות: משרד הבריאות בודק את התרופות הפופולאריות

בעקבות החלטת סוכנות תרופות אירופית לבדוק חומר פעיל בשם פסאודואפדרין הנמצא בתרופות לצינון ושיעול, שנמצא ברוב התרופות הפופלאריות בישראל - משרד הבריאות בבדיקת התרופות: "עדיין לא התקבלו תלונות אבל אנחנו בודקים ונחליט בהמשך כיצד לפעול"

בית מרקחת. אילוסטרציה
בית מרקחת. אילוסטרציה צילום: unsplash

משרד הבריאות החל בבדיקת שורת של תרופות פופולאריות בציבור בעקבות חשד שהן גורמות לאירועים לבביים ומוחיים. כך פורסם הערב (ראשון) ב'חדשות 12'.

העדויות התקבלו בסוכנות תרופות אירופית על ידי מספר מצומצם של אנשים אשר נטלו את התרופות וחוו תופעות לוואי קשות. בסוכנות התרופות האירופית אומרים שסיבת הבדיקה היא חשש לגבי סיכון לתסמונת אנצפלופתיה ותסמונת כיווץ כלי דם מוחית הפיכה, מצבים המשפיעים על כלי דם במוח.

תופעות אלו יכולות להיות כרוכות באספקת דם מופחתת למוח ועלולות לגרום לסיבוכים גדולים ומסכניי חיים במקרים מסוימים. פסאודואפדרין נלקח דרך הפה ומשמש לטיפול בגודש באף הנובע מהצטננות, שפעת או אלרגיה. מספר אנשים התלוננו לאחרונה שנטלו תרופות המכילות את המרכיב ולאחר מכן חוו את אותן תופעות לוואי.

בעקבות העדויות, הסוכנות החלה בבדיקת המקרים ותחליט האם להשעות או לבטל את אישורי השיווק של תרופות המכילות פסאודואפדרין ברחבי האיחוד האירופי. גם בבריטניה החלו לבדוק את המרכיב, כך פורסם לפני יומיים.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "משרד הבריאות עוקב כל העת אחר מידע בטיחותי מישראל ומהעולם ועם קבלת ההודעה של הרשות האירופית החל המשרד בבדיקת הנושא. פסאודואפידרין גורם לכיווץ כלי דם וזה המנגנון לפעילותו הרצויה, אך בדומה לכל טיפול תרופתי ייתכנו תופעות לוואי הנובעות מהפחתה בזרימת הדם. במשרד הבריאות לא התקבלו עד כה דיווחים, בסיום הבדיקה יבחנו הפעולות הנדרשות במידת הצורך".

תרופות אירוע מוחי אירוע לבבי משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד