י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ראשי הרשויות התאחדו במכתב

בכירים אמריקנים במסר לישראל: הרגיעו את המתפרעים היהודים

ברקע רציחת האחים הקדושים הי"ד לבית משפחת יניב: בכירים אמריקנים העבירו היום מסר לישראל: "הרגיעו את השטח, את המתפרעים היהודים בחווארה" | מערכת הביטחון לא מאפשרת לעסקים על כביש 60 לפתוח את שעריהם הבוקר, בין היתר כדי לשמור גם על הפלסטינים

בכירים אמריקנים במסר לישראל: הרגיעו את המתפרעים היהודים
כוחות הביטחון בחווארה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

בכירים אמריקנים העבירו היום מסר לישראל להרגיע את המתפרעים היהודים. על פי גורמים המעורים בפרטים, נערכו כמה שיחות בין גורמים אמריקנים לעמיתיהם הישראלים, כך דיווח איתי בלומנטל ב'כאן חדשות'.

האמריקנים הביעו תנחומים על הפיגוע והנרצחים בפיגוע הטרור בחווארה, אך גם לחצו על ישראל לנסות להרגיע מתנחלים שהתפרעו בחווארה.

בעקבות האירועים ביממה האחרונה, ראשי הרשויות באשכול יהודה ושומרון חתמו על מכתב משותף לתושבי האיזור: "הכאב הוא עצום, אך לא ניקח את החוק לידיים".

"הדם רותח וקול דמי טובי בנינו זועק אלינו מאדמת ארץ ישראל", כתבו ראשי הרשויות ביהודה ושומרון הבוקר (ב') במכתב משותף שיזם אשכול יו"ש שעליו חתמו מרבית ראשי הרשויות.

"אנו דורשים ומפצירים מממשלת ישראל לפעול בהקדם להבטחת ביטחון וחיי המתיישבים ביו"ש ובכל חלקי הארץ. נדרש להחזיר את המחסומים, לצאת למבצע צבאי נחוש ולהחזיר את ההרתעה". ראשי הרשויות קוראים להרגעת הרוחות בקרב התושבים ומדגישים "תנו לצה"ל לנצח, לא לוקחים את החוק לידיים".

כזכור, מתנחלים התפרעו במהלך הלילה בחווארה בעקבות הפיגוע שאירע בסמוך ובו נהרגו האחים יניב הי"ד. הבוקר התגלו מימדי ההרס, לאחר שמאות המתפרעים היהודים הציתו כ-50 רכבים ויותר מ-15 בתים בכפר. על פי דיווחים פלסטיניים, באירועים האלימים נפצעו כ-380 איש ופלסטיני אחד נהרג. מערכת הביטחון לא מאפשרת לעסקים על כביש 60 לפתוח, בין היתר כדי לשמור גם על הפלסטינים.

ההרוג הוא סאמח חמדאללה מחמוד אקטש, בן 37, הוא מת מפצעיו לאחר שנורה בבטנו בכפר זעתרה הסמוך לחווארה. מתוך הפצועים, 352 נפגעו באורח קל משאיפת עשן או גז והשאר נפצעו ממכות, ירי או ידוי אבנים והועברו לטיפול בבתי החולים בשכם ובג'נין.

ארגון חמאס הספיד את סאמח אקטש, ההרוג הפלסטיני מהעימותים אתמול באזור חווארה. בהודעה מטעם הארגון נכתב כי אקטש הוא "שהיד הגיבור", הארגון הביע תנחומיו למשפחות ההרוג ובירך את "הגיבורים שהתקוממו להגן על העיר שכם, אנו קוראים לבני עמנו להמשיך להתגייס לניצחון העיר ותושביה מול עדר המתנחלים".

בארגון חמאס מזהירים את ישראל מהמשך "התרת הרסן של המתנחלים נגד הפלסטינים בחווארה". בהודעה מטעם חמאס נכתב כי "טרור הכיבוש והפשעים של מתנחליו הם ביטוי למצב הפחד בו הם נמצאים, אנו קוראים לבני עמנו בגדה המערבית לתמוך בתושבי חווארה ולהגיב לפשעי המתנחלים".

כמעט 30 תושבים פונו מבתיהן. הפגיעות ברובן בבתים הצפוניים בכביש המרכזי. בתוך כך, גורם ביטחוני בכיר הזהיר ואמר לכאן חדשות כי "מתפרעים יהודים מפריעים לנו במרדף אחרי המחבל ומסיטים את כוחות צה"ל ממשימת ההגנה שלנו".

הכפר חווארה מהומות יגל יעקב יניב הלל מנחם יניב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד