י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"בלטו בתורה שלהם"

בלב שבור: האחים הלל ויגל יניב הי"ד שנרצחו בפיגוע מובאים למנוחות

בשעה זו מובאים למנוחות בהר הרצל בירושלים האחים הלל ויגל יניב הי"ד תלמידי ישיבות הסדר תושבי ההתנחלות הר ברכה שנרצחו אתמול בפיגוע הירי בחווארה. פוליטיקאים רבים נוטלים חלק בהלוויה ביניהם השרים יואב גלנט, בצלאל סמוטריץ' יצחק גולדקנופף ויואב בן צור. צפו

בלב שבור: האחים הלל ויגל יניב הי"ד שנרצחו בפיגוע מובאים למנוחות
הלווית האחים הי"ד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בהר הרצל בירושלים מובאים בשעה זו (שני) למנוחות האחים הלל ויגל יניב הי"ד מהר ברכה שנרצחו אמש בפיגוע הירי בחווארה. בהלוויה משתתפים בין היתר השרים יואב גלנט, בצלאל סמוטריץ', אורית סטרוק, אופיר סופר, יצחק גולדקנופף ויואב בן צור וחברי הכנסת שמחה רוטמן, עמית הלוי, טלי גוטליב ומתן כהנא. בנוסף, נוטלים חלק הרב זלמן ברוך מלמד והרב אליעזר מלמד.

שידור חי באדיבות ישראל היום

בפתח הלוויה חיילים וחברים נשאו את הארונות של השניים. לפני ההספדים נטמנו שני הארונות באדמה.

הלווית האחים הי"ד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הדיין הרב אליעזר איגרא קרא פרק תהילים ובני המשפחה החלו בעקבותיו בשירת "מזמור לדוד ה' רועי לא אחסר".

סא"ל רועי גרדוש, מפקד פלגה 916 והמפקד של הלל, ספד לפקודו: "אני עומד עם משפחתך וחבריך, ומתקשה לדבר עליך בלשון עבר. עוד שבועיים היית אמור לעלות כמצטיין בסיס אשדוד. רק שם הייתי צריך לספר למשפחתך לראשונה כמה היית חשוב לצוות. כל הפלגה הכירה אותך בשל דמותך הערכית. זו הייתה זכות גדולה עבורי לפקד עליך".

הלווית האחים הי"ד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הרב הראשי לישראל, הגאון הרב דוד לאו, אמר בהספדו:
"אנחנו נמצאים ליד קברם של הלל ויגל ואיך אפשר להתנחם כשרואים שני נערים צעירים ומבינים שאינם איתנו? זכיתי להכיר את שני הסבים. אני שואל את הסבא הרב שמואל יניב על האח הקטן: 'האם זה הבן הצעיר' והוא ענה לי: 'זה הבן היחיד'. אנחנו רואים את המשפחות המופלאות כואבות ושומעים את המלים והשירה הבוקעת מן הלב. ששני הילדים יהיו שליחים ליד כסא הכבוד ויאמרו שהם לא יכולים לראות את בני המשפחה בוכים אלא מבקשים לראות אותם שמחים".

הלווית האחים הי"ד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר בצלאל סמוטריץ' אמר בהספדו: "במיתת צדיקים שכזו הדור כולו צריך לברך את ברכת 'ברוך דיין האמת'. איזה חילול השם שיהודים נרצחים בארץ ישראל, אבל כשיהודים מתים על היותם יהודים זה קידוש השם גדול. אנחנו מבקשים ודורשים מלוחמי צה"ל - הרבו בקידוש ה', הכו את אויבינו מנה אחת אפיים והחזירו את זקיפות הקומה היהודית שלנו".

הרב שמואל יניב, סבם של הלל ויגל יניב הי"ד ספד להם: "אנחנו עם של חמלה, אני מודה באשמה. נישאר כך. גם כאשר יהיו רשעים לא נגיד על כל האדם שהוא לא נברא בצלם אלוקים. לא נרפה, יבואו מכל העולם יהודים וימלאו את כל יהודה ושומרון".

הוא פנה לבני משפחתו ואמר: "לבני שלום, זהב טהור ממש, ואשתו אסתי - גאון בעולם של חסד ואצילות והילדים וכל המשפחה. אנחנו מברכים את כל היפים והטובים ביותר שיש לאומה - נישא את כל גאון ישראל על כתפינו ואנחנו נהיה האלונקה שתחזיק את כל כנסת ישראל כולנו כאיש אחד. כולנו כאחד נקרא: 'שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד'". הוא פנה לקהל שישירו אתו: "אשר בחר בנו מכל העמים ונתן לנו את תורתו".

רמ"ט איגוד ישיבות ההסדר, אורי פינסקי, אמר בטרם ההספדים: "כל עם ישראל התקבץ לחלוק כבוד אחרון לשני המלאכים הקדושים הללו, יגל והלל יניב. הם היו בני ישיבות הסדר, בעלי אמונה וערכים, ראשונים תמיד לכל משימה. הם בלטו בתורה שלהם, במתיקות שלהם, ביושר שלהם, באהבת ישראל שלהם. כולנו אבלים יחד עם המשפחה ושולחים חיבוק גדול לחזק אותם ברגעים קשים מנשוא אלו".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הספיד גם הוא את הלל ויגל הי"ד: "גדלתם בבית מופלא של חסד ונתינה להורים צדיקים שקוברים אתכם יחד במעמד נורא זה. אתם סמל לנוער המופלא של הר ברכה והשומרון. צמחתם מתוך חסד ונתינה אינסופיים. אחים שבחייהם ובמותם לא נפרדו. עם ומדינת ישראל מזועזעים", אמר.

דגן פנה לראש הממשלה ולחברי הממשלה ואמר: "אדוני ראש הממשלה, כל שרי הממשלה, אני יודע שאתם שומעים אותנו, אנו דורשים לשנות את התפיסה! לא עוד הכלה, לגדוע את הטרור! לאסוף את הנשק, לעצור את התנועה ולהחזיר את המחסומים. אנו דורשים לצאת למבצע צבאי נחוש כנגד תשתיות הטרור של הרשות הפלסטינית הטרוריסטית. אנו דורשים להפסיק עם "מחוות" של הקפאת בניין ארץ ישראל, בכל מידי ועידות הזויות, "מחוות" שמחלישות אותנו ומחזקות את אויבנו - וכתוצאה מכך עולות בדם יהודי: בחווארה ובכל הארץ".

עוד אמר דגן: "אנו דורשים דווקא עכשיו: להוסיף עוצמה, לחזק את רוח עם ישראל. להוסיף תנופת התיישבות בארץ ישראל שלנו - לתת מענה נחוש לטרור המנסה לגרשנו מארצנו - מולדתנו".

הוא פנה למשפחה ואמר: "נהיה אתכם תמיד, נחבק אתכם ונשתדל לחזק בכל כוחנו. הקב"ה ישלח לכם כוחות ונאסוף יחד את השברים הקב"ה ישלח כוחות לישוב הר ברכה הבונים והחלוצים בלב השומרון". 

לפני הלוויה, נוער היישוב הר ברכה, יחד עם בנות האולפנה בהר ברכה המתינו לאורך היישוב עם דגלים ושלטים כדי לחזק את הורי הנערים, הרב שלום ואסתי יניב שהם רכזי הנוער שלהם.

קרדיט: וועד הישוב הר ברכה

מוקדם יותר היום מסרו אסתי והרב שלום יניב, הוריהם של הלל ויגל, הצהרה לתקשורת בפתח ביתם בהר ברכה.

אסתי אימם סיפרה על הילדות בגוש קטיף, ועל אהבתה למדינה ולצבא למרות סטירת הלחי המצלצלת לדבריה שקיבלה מהמדינה: "שלחתי את שני הילדים שלי לצבא. לא השתמשנו בזה ככלי פוליטי. אנחנו רוצים אחדות. אסור לפגוע בצבא". עוד אמרה האם: "אמרתי לילדים שלי להישאר משפחה מאוחדת. אנשים אחים אנחנו, עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה, צריך אחדות".

הרב שלום ציין כי בחצר ביתם נמצאים בני נוער רבים: "החברים הכי טובים שלהם היו יכולים להיות איתנו כאן עכשיו. אני מתחנן שזה יהיה האירוע האחרון".

כזכור, הלל ויגל יניב הי"ד נרצחו אמש בפיגוע ירי רצחני כביש 60 ליד הכפר חווארה דרומית לשכם. כוחות ההצלה ביצעו בפצועים פעולות החייאה אך מותם נקבע כעבור זמן קצר. המצוד אחר המחבל נמשך גם היום.

הלל ויגל, הי"ד למדו במסלול ההסדר בישיבות ההסדר בקריית שמונה וגבעת אולגה.

הלל, תלמיד ישיבת ההסדר בקרית שמונה סיים בימים אלה ממש שירות משמעותי בחיל הים, ואף הוענק לו לאחרונה תואר מצטיין קורס. בימים אלה ממש חזר מהשירות בצבא לפרק הלימוד הנוסף במסגרת מסלול ההסדר.

יגל אחיו, תלמיד ישיבת ההסדר בגבעת אולגה התגייס אף הוא למסלול ההסדר וסייע בתחילת השנה בהקמת שלוחת הישיבה בטירת הכרמל. בימים אלו אמור היה להתחיל את ההליכים לקראת גיוסו הקרבי לצה"ל.

הלל מנחם יניב יגל יעקב יניב פיגוע ירי הר הרצל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד