כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
גל טרור קטלני

נקבע מותו של הפצוע בפיגוע הירי | המצוד אחר החולייה נמשך

14 נרצחים בפיגועי טרור בתוך חודש. מביה"ח מגיעה הבשורה הקשה על פטירתו של הפצוע האנוש בפיגוע הירי מוקדם יותר בערבה | אחד מנוסעי הרכב: "רכב עקף אותנו, ראיתי בן אדם יוצא מהחלון ויורה עלינו. היה לנו נס, בקלות הוא יכול היה להרוג אותנו" | נמשך המצוד אחר המחבלים

נקבע מותו של הפצוע בפיגוע הירי | המצוד אחר החולייה נמשך
זירת הפיגוע בכביש 90 צילום: אריק מרמור, פלאש 90

בבית החולים נאלצו הערב (שני) הרופאים לקבוע את מותו של הפצוע בפיגוע הירי בצפון ים המלח. הפצוע, צעיר כבן 27, נפגע אנושות מירי שביצעה לעברו חוליית מחבלים. "הפצוע פונה תוך כדי פעולות החייאה שנמשכו גם בבית החולים, אך לצערנו הצוות נאלץ לקבוע את מותו", נאמר בהודעת בית החולים.

במקביל, כוחות צה"ל ממשיכים במצוד אחר חוליית המחבלים שביצעה את הירי לעבר הרכב שבו נסע הצעיר בכביש 90. לפי הערכות, המחבלים הציתו את הרכב ונמלטו ברכב אחר לאחד היישובים הפלסטינים הסמוכים.

זמן קצר לאחר הירי הראשון, בוצע ירי לעבר רכב שבו נסעו בני משפחה - לא היו נפגעים. רכבם השרוף של המחבלים אותר באזור.

אחד מנוסעי הרכב עליו ירו המחבלים סיפר ל'ערוץ 12': "היינו בטיול עם חברים תיירים, נסענו מטבריה לחזרה לירושלים. פנינו לצומת ו-300 מטר אחרי הפנייה רכב עקף אותנו ושמענו רעש של ירייה. ראיתי בן אדם יוצא מהחלון ויורה עלינו. היה לנו נס, בקלות הוא יכול היה להרוג אותנו".

יצוין כי עם הירצחו של בן ה-27 הערב, מנין הנרצחים בפיגועים בחודש האחרון עומד על 14 בני אדם ה' יקום דמם.

סריקות צה"ל בשטח | צילום: דובר צה"ל.

מתחקור ראשוני של צה"ל בשטח עולה כי מחבלים פתחו בירי לעבר רכב ישראלי בכביש 90 סמוך לצומת מול נבו. אזרח ישראלי נפצע כתוצאה מהירי ומאוחר יותר מת מפצעיו. על פי התחקיר, המחבלים המשיכו בנסיעה לצומת בית הערבה וירו לעבר רכב ישראלי נוסף. לא היו נפגעים כתוצאה מירי זה. המחבלים המשיכו בנסיעה וירו פעם נוספת, ללא נפגעים.

בהמשך, בעת שהמחבלים שרפו את רכבם, הגיע למקום כוח משטרתי שפתח באש לעברם. המחבלים השיבו באש ונמלטו מהמקום. כוחות צה"ל ומשטרה הציבו מחסומים ועמדות בידוק. הכוחות מבצעים סריקות נרחבות באזור.

צילום: דובר צה"ל.

בתוך כך, מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי שוחח לפני זמן קצר עם מ', קצין סיור בתחנת מעלה אדומים שהיה עם שוטר נוסף מהתחנה בהתקלות עם המחבלים שככל הנראה ביצעו עוד קודם את הפיגוע בצומת אלמוג.

מ׳ סיפר למפכ"ל: "הגעתי למשמרת ותוך כדי שאני מתארגן קיבלנו הודעה על שמיעת ירי בבית הערבה. יצאנו לשם מיד ותוך כדי אנחנו מבינים שיש שלוש זירות. בשלב מסויים אנחנו מזהים עשן ומתקרבים ומגלים רכב עולה באש עם לוחיות זיהוי צהובות ואנחנו מבינים שזה הרכב של המחבלים. אחד המחבלים כיוון קנה לעברנו ומיד ביצענו ירי לעבר המחבלים. חששנו שמדובר בפיגוע משיכה ותוך כדי שאנחנו דולקים לעברם באזור מאוד צפוף ביצענו לעברם שוב ירי".

המפכ"ל שיבח את השוטרים שחתרו למגע ובכך מנעו מהם להמשיך ולבצע ירי לעבר אזרחים נוספים וכוחות בטחון שנעו באזור. המפכ"ל ציין כי השוטרים הבינו מיד שמדובר בפיגוע מתגלגל רב זירתי וידעו לזהות את נתיב המילוט של המחבלים.

הערב אירע פיגוע נוסף בין קוצרה למגדלים בשומרון. מחבלים פתחו בירי לעבר רכב חולף - ונמלטו. אישה נפצעה קל מרסיסי זכוכיות ו-3 נפגעי חרדה טופלו בשטח.

 

הערבה ים המלח פיגוע ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד