י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
הרמטכ"ל קיים תחקיר

נמשך המצוד אחר המחבלים | ירושלים: ערבי ניסה לדרוס שוטרים - ונעצר

נמשך המצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגועים הרצחניים בשומרון ואמש בצפון ים המלח | הרמטכ"ל קיים תחקיר ראשוני: "נסכל טרור מכל סוג, ונמשיך לפעול בכלל האמצעים המבצעיים" | המשטרה: תושב מזרח ירושלים ניסה לדרוס שוטרים ונעצר. האירוע הסתיים ללא נפגעים ב"ה

נמשך המצוד אחר המחבלים | ירושלים: ערבי ניסה לדרוס שוטרים - ונעצר
זירת הפיגוע בצפון ים המלח צילום: Erik Marmor/Flash90

צה"ל ממשיך גם היום (שלישי) במצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגועים האחרונים ביהודה ושומרון. "נסכל טרור מכל סוג, ונמשיך לפעול בכלל האמצעים", אמר הרמטכ"ל אביב כוכבי.

עד כה טרם נתפסו המחבל שרצח שלשום (ראשון) בחווארה את האחים הלל ויגל יניב הי"ד, חוליית המחבלים שרצחה אתמול את אילן גנלס הי"ד צפונית לים המלח והמחבלים שביצעו את הירי אמש לעבר רכב סמוך למגדלים.

בתוך כך, המשטרה הודיעה כי לפני זמן קצר, במהלך פעילות שוטרים ברחוב נעמי בירושלים, הגיע רכב שנסע לכיוונם ופגע בניידת המשטרה. נגרם נזק ללא נפגעים בנפש. החשוד, תושב מזרח ירושלים בשנות ה-20 לחייו, נעצר על ידי השוטרים והועבר לחקירת נסיבות המקרה.

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, הגיע מוקדם לחטיבת הבקעה והעמקים, שם קיים תחקיר ראשוני לאירועים המבצעיים האחרונים בגזרת פיקוד המרכז, איו"ש והבקעה. מפקד חטיבת הבקעה והעמקים, אלוף-משנה מאיר בידרמן הציג בתחקיר את עיקרי הלקחים בעקבות הפיגוע בו נהרג אתמול האזרח האמריקאי אילן גנלס.

מצה"ל נמסר כי הכוחות ממשיכים במצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגועים בחווארה ובבקעה, בהיערכות הכוחות בהגנה ובסיכול טרור. ארבעת גדודי התגבור שהוקצו לאוגדת איו"ש ממשיכים במשימתם בקו התפר, בפעילות הגנתית והתקפית.

הרמטכ"ל אמר כי "הפיגועים והאירועים האחרונים גבו מאתנו מחיר כבד, ואנו מתחקרים ולומדים אותם. נסכל טרור מכל סוג, ונמשיך לפעול בכלל האמצעים המבצעיים והמודיעיניים על מנת ללכוד את המחבלים".

הרמטכ"ל גינה את האלימות כנגד חיילי צה"ל ומשרתי כוחות הביטחון והוסיף: "צה"ל הוא האחראי על הביטחון ביהודה ושומרון. גם אירועי הפורענות החמורים בחווארה לאחר הפיגוע הקשה, יתוחקרו לעומקם".

הרצי הלוי חווארה יגל יעקב יניב הלל מנחם יניב אילן גנלס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד