כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
יידו אבנים לעבר פלסטינים

בעיטה בחייל וגז פלפל לעבר שוטר: 5 מתנחלים נעצרו

כוח צה"ל שהוזעק בעקבות דיווח יידוי אבנים לעבר רכבים פלסטינים, הותקף על ידי מתנחל | קצין משטרה שניסה לעצור אותו הותקף אף הוא | חמישה חשודים נעצרו

בעיטה בחייל וגז פלפל לעבר שוטר: 5 מתנחלים נעצרו
מתנחלים. אילוסטרציה צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90

המשטרה עצרה היום (שלישי) מספר מתנחלים בחשד שתקפו שוטר וחייל במהלך יידוי אבנים לעבר רכבים פלסטינים. האירוע החריג התרחש לאחר שבצה"ל התקבל דיווח על מספר אזרחים ישראלים אשר מיידים אבנים לעבר כלי רכב פלסטינים סמוך לכפר אל מועייר שבמרחב חטיבת בנימין.

בהגעת הכוחות לנקודה, זיהו מספר חשודים, חלקם רעולי פנים, רוגמים באבנים משאית פלסטינית. הכוח הגיב בירי באוויר.

בהמשך, בעקבות סירובם של האזרחים להתפנות מן המקום, הכוח הגיב באמצעים לפיזור הפגנות. אחד האזרחים בעט בחייל צה"ל וריסס שוטר בגז פלפל. החשוד עוכב במקום על ידי כוח משטרתי יחד עם מספר חשודים נוספים.

לפי המשטרה, קצין שחלף במקום הבחין במספר חשודים שעומדים בצידי הכביש - וחשוד אחד שמתעמת עם חייל ותוקף אותו. הקצין עצר את רכבו, התקדם לעבר החשודים וביצע מעצר של חשוד בגין תקיפת חייל. במהלך מעצרו, מספר חשודים התקדמו לעבר הרכב המשטרתי, הפריעו למעצר תוך שהם מתעמתים עם הכוחות והתיזו על פניו של הקצין גז פלפל. בנוסף, נוקבו הצמיגים של הרכב המשטרתי.

בארגון 'חוננו' טענו כי "התושבים הגיעו למחות כנגד טרור האבנים והפיגועים במקום. עם הגעתם למקום ע"פ הדיווחים, הם נתקלו בתגובה קשה של החיילים והשוטרים, אשר תועדו משליכים לעבר המתיישבים רימוני גז מטווח קרוב, ואף ככל הנראה ירו באש חיה מעל ראשם".

עו"ד נתי רום מסר: "‏לצערנו הרב עוד פיגוע אבנים בו נפגעה תושבת ובתה הפעוטה, במקום קבוע שיש בו פיגועי אבנים, בקת"בים ומטענים, צה"ל ושב"כ אינם מצליחים לצערנו למגר את הטרור במקום, מספר מתיישבים שהגיעו למקום למחאה ספונטנית, כנגד סכנת החיים בציר הראשי בדרך לביתם, נתקלו בתוקפנות של כוחות הביטחון, הנראים בסרטונים זורקים רימוני גז מטווח קצר, ואוספים תרמילי ירי מהמקום, מי שתיעד את הסרטונים מצלמתו נלקחה והוא עוכב באופן בלתי חוקי, אין שום מניעה חוקית למחות בצורה לא אלימה כנגד פיגועי הטרור, אני בדרכי לתחנת המשטרה לסייע לעצורים".

מדובר צה"ל נמסר: "צה״ל רואה בחומרה כל מעשה אלימות, בוודאי כנגד לוחמי צה״ל וכוחות הביטחון אשר פועלים לילות כימים על מנת להבטיח את ביטחון התושבים".

אלימות מתנחלים ארגון חוננו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד