י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
מעבר לקווי האויב

רוסיה טוענת: מל"ט צבאי ניסה לפגוע במתקן גז ליד מוסקבה

רוסיה טוענת שמל"ט צבאי ניסה לפגוע במתקן גז ליד מוסקבה.ההריסות מרמזות שהמל"ט היה מתוצרת אוקראינית, תקיפה שמסמנת ניסיון תקיפה נדיר במרחק של מאות קילומטרים מהגבול האוקראיני. תקיפה שנחשבת כנועזת ונראה שמישהו מתוך רוסיה כיוון את המל"ט שלא יכול להגיע מתוך אוקראינה בשל המרחק הרב

רוסיה טוענת: מל"ט צבאי ניסה לפגוע במתקן גז ליד מוסקבה
מלחמת אוקראינה-רוסיה צילום: באדיבות המצלם

רוסיה טוענת שמל"ט צבאי ניסה לפגוע במתקן גז ליד מוסקבה, המל"ט היה מתוצרת אוקראינית. התקיפה היא נדירה וממרחק של מאות קילומטרים מהגבול האוקראיני. לפי גורם רוסי בכיר ומתמונות של ההריסות עולה שהוא מתוצרת אוקראינה.

המתקפה הייתה אחת מכמה תקיפות על ידי כלי טיס בלתי מאוישים לפחות בארבעה אזורים ברוסיה. מושל אזור מוסקבה, אנדריי וורוביוב, אישר כי מל"ט נחת בכפר גובאסטובו ליד הבירה וככל הנראה כוון ל"אתר תשתית אזרחית".

היעד היה תחנת דחיסת גז של חברת גזפרום בפרברי מוסקבה, קצת יותר מ-80 קילומטרים דרומית-מזרחית לקרמלין. תמונות של המל"ט שפורסמו ברשתות החברתיות מצביעות על כך שזה היה UJ-22 מתוצרת אוקראינית. אוקראינה אינה לוקחת אחריות פומבית לתקיפות בתוך רוסיה.

המל"ט ככל הנראה פגע בעצים ממש לפני יעדו ונחת 10 מטרים מהגדר החיצונית של תחנת הגז, כך אישר נציג גזפרום לתקשורת הרוסית.

חברת Ukrjet, יצרנית ה-UJ-22, טוענת שהמל"ט יכול לטוס 800 ק"מ והוא חמוש בסוללה שניתן להחלפה. אם התקיפה יצאה מאוקראינה, זה מהלך שבוודאי הפתיע את הרוסים, מכיוון שעד הימים האחרונים, אוקראינה לא תקפה בתוך רוסיה עצמה מאז שהקרמלין פתח בפלישה בפברואר האחרון.

תקיפות של מל"טים ששוגרו בדצמבר האחרון כוונו לכמה שדות תעופה ששימשו מפציצים רוסים, אך לא ברור אם הם שוגרו מתוך או מחוץ לשטח רוסיה.

התקיפות גרמו ליום מתוח ברוסיה, שם המרחב האווירי נסגר מעל סנט פטרסבורג והאקרים הצליחו לשדר "איום מתקפת טילים" על פני מספר ערוצי טלוויזיה ותחנות רדיו באזורי מוסקבה וסנט פטרסבורג, כמו גם באזורים קרובים יותר לגבול. עם אוקראינה, וורונז' ובלגרוד.

"שימו לב: התראה אווירית בתוקף", נאמר. "המשיכו למקלטים מיד. תשומת לב, תשומת לב, איום של פגיעת טילים". מקרה דומה התרחש בסוף השבוע שעבר.

לפחות במקרה אחד, נראה היה שהמל"טים פגעו במטרותיהם. מוקדם בבוקר יום שלישי, מל"טים מלאים בחומרי נפץ התנגשו במחסן נפט של רוסנפט באזור קרסנודאר, כך דיווחו כלי תקשורת ברוסיה, דבר שגרם לשריפה שהשתוללה במקום.

מלחמת אוקראינה רוסיה מוסקבה מל"טים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד