כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
'לא תבוצענה פעולות אכיפה'

זו הפריווילגיה לה זוכים אזרחי אוקראינה בישראל

לא תבוצענה פעולות אכיפה כנגד העסקתם של אזרחי אוקראינה אשר כניסתם ארצה נעשתה עד ליום 30.9.2022 ובלבד שחלפו 90 יום מעת כניסתם ארצה ושברשותם דרכון אוקראיני

זו הפריווילגיה לה זוכים אזרחי אוקראינה בישראל
פליטים מאוקראינה צילום: Bea Bar Kallosh/Flash90

מ"מ שר הפנים, מיכאל מלכיאלי מעדכן את המדיניות לעניין שהייתם של אזרחי אוקראינה הנמצאים בישראל ומודיע כי נוכח התמורות שחלו ובכלל זה חלוף הזמן והניסיון שנצבר, לא תבוצענה פעולות אכיפה כנגד העסקתם של אזרחי אוקראינה אשר כניסתם ארצה נעשתה עד ליום 30.9.2022 ובלבד שחלפו 90 יום מעת כניסתם ארצה ושברשותם דרכון אוקראיני. 

יובהר כי העסקתם של אזרחי אוקראינה שיגיעו ארצה לאחר מועד זה תיאכף וזאת אף בחלוף 90 יום מהגעתם ארצה ובהיעדר שינוי במדיניות.

עוד יוער וכאמור בפרסום מיום 31.8.2022, כלל אזרחי אוקראינה בישראל שהעסקתם כאמור אינה נאכפת נוכח מדיניות השר, יחולו לגביהם הוראותיו של נוהל "הטיפול בקביעת תנאים לעניין תיחום גיאוגרפי ועיסוק ברישיונותיהם של מבקשי מקלט ומסתננים" (נוהל שמספרו 10.1.0025 ואשר מפורסם באתר רשות האוכלוסין וההגירה), זאת ללא קשר לתוקף ולסוג הרשיון שנופק להם.

יובהר כי על המעסיק האחריות לבדוק שהעובד אכן מחזיק בדרכון אוקראיני וכי הוא שוהה בישראל מעל 90 יום.

כמו כן, הוחלט על ידי מ״מ שר הפנים להאריך את הרישיונות לישיבת ביקור מסוג ב/2 (תייר) של אזרחי אוקראינה ששהו כחוק בישראל ביום תחילת המלחמה או שנכנסו לאחר תחילתה עד ליום 30.4.2023. 

במשרד הפנים מבהירים כי בתום תקופה זו תיבחן המדיניות מחדש בהתאם לנתונים העדכניים.

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה אזרחים עסקים ישראל דרכון אכיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד