י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מודיעין, בית שמש ועוד

9 בתי חולים יוקמו ברחבי הארץ: אלו התושבים שיהנו

לראשונה: תוכנית מתאר ארצית אסטרטגית של משרד הבריאות ומינהל התכנון למוסדות הבריאות | יוקמו 9 בתי חולים כלליים חדשים: בכרמיאל, קריית גת, הוד השרון, קריית אתא, בית שמש, נתניה, מודיעין, באר שבע (פרס) וחריש, וכן הרחבה של בית החולים איכילוב

 9 בתי חולים יוקמו ברחבי הארץ: אלו התושבים שיהנו
משרד הבריאות צילום: נתי שוחט, פלאש 90

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, בראשות נתן אלנתן, דנה אתמול (שלישי), לראשונה בתוכנית המתאר הלאומית למערכת הבריאות (תמ"א 1/ 20) של משרד הבריאות ומינהל התכנון, והחליטה להעבירה להערות הוועדות המחוזיות. זו הפעם הראשונה מאז קום המדינה, בה התכנסו הגורמים לעבודה רחבת היקף ובנו תכנית לטווח הארוך, שתפתח ותחזק את מערכת הבריאות הקיימת והעתידית.

התוכנית שקודמה על ידי מינהל התכנון בשיתוף משרד הבריאות, ותיתן מענה לשנת ה- 100 של ישראל, נערכה לאחר עבודה מקצועית ומעמיקה, לבחינת מערך מוסדות הבריאות בראיה ארוכת טווח. במסגרת העבודה התקיימו התייעצויות נרחבות עם בעלי תפקידים במערך הרפואה וכן תיאומים עם רשויות מקומיות, משרדי ממשלה וגופים שונים נוספים.

אוכלוסיית ישראל צפויה לגדול עד לכ-15 מיליון איש בשנת היעד 2050, וחלקו של הגיל השלישי והרביעי עתיד לגדול משמעותית. התוכנית, מציגה את הפריסה המרחבית ומסמנת את השטחים הנדרשים לפיתוח מערך האשפוז במדינה, מתוך מטרה לענות על צרכיה של האוכלוסייה החזויה, לרבות שירותי אשפוז גריאטרי, פסיכיאטרי ושיקומי. 

כמו כן, התוכנית מטמיעה עקרונות כגון צמצום אי-שוויון מרחבי בנגישות לשירותי בריאות, מעבר משמעותי של מתן שירותים מבתי חולים לקהילה (לקופות חולים ואשפוז ביתי) ואת הצורך בהתאמת המערכת לשינויים העתידיים. 

תוכנית המתאר שומרת שטחים להרחבה, התחדשות ותוספת בינוי בכ-40 מוסדות בריאות קיימים בהם מוסדות לאשפוז כללי, גריאטרי, פסיכיאטרי ושיקומי וכן שומרת שטחים עבור מוסדות בריאות חדשים. בנוסף לאתרים חדשים למוסדות בריאות שאותרו במסגרת העבודה על התוכנית, היא גם מטמיעה תוכניות שהוכנו בשנים האחרונות על ידי משרד הבריאות ורמ"י לבתי חולים חדשים בין היתר במודיעין ובבית שמש, וכן להרחבה של בתי חולים קיימים כגון בית חולים לגליל נהריה והלל יפה בחדרה. 

התוכנית מציעה הקמת 9 בתי חולים כלליים חדשים: בכרמיאל, קריית גת, הוד השרון, צומת גלעם, בית שמש, נתניה, מודיעין, באר שבע (פרס) וחריש, וכן הרחבה של בית החולים איכילוב. כמו כן, היא שמה דגש מיוחד על שמירת שטחים עבור מעל 20 מוסדות לאשפוז גריאטרי, ומציעה בתי חולים גריאטריים שיוקמו בין היתר בירושלים, עכו, מגדל העמק ונתיבות. בנוסף, היא מציעה 5 בתי חולים שיקומיים שיוקמו בין היתר בכרמיאל ובבאר שבע וכן 11 מוקדי חירום רפואי שיוקמו בין היתר בקצרין, קריית שמונה ובמצפה רמון. 

במקביל, המועצה הארצית המליצה לממשלה לאשר את מדריך הקצאת השטחים לשירותי בריאות בקהילה, אשר קודם כמסמך משלים לתמ"א לאור המעבר החזוי של שירותי בריאות רבים לאחריות קופות החולים, ומתייחס לשטחי בניה אותם יש להקצות לטובת שירותי בריאות בתכניות לשכונות חדשות. 

 

בתי חולים תוכנית מתאר משרד הבריאות רפואה שדרוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד