י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עושים סדר

לקראת יום מתוח בדיונים ובהצבעות במשכן הכנסת • החוקים והמשברים

בצל המשברים מול בן גביר, פרוש, דגל ומעוז, הקואליציה נערכת ליום פוליטי סוער שהופך גם למתוח • על סדר היום: הרפורמה המשפטית, חוק דרעי 3, עונש מוות למחבלים, הנבצרות וחוק גפני שעולה בניגוד לעמדת ועדת השרים | ארי קלמן עושה סדר לקראת היום הפוליטי המתוח

לקראת יום מתוח בדיונים ובהצבעות במשכן הכנסת • החוקים והמשברים
הכנסת צילום: דוברות הכנסת

כמידי יום רביעי תתכנס היום הכנסת לדיון שגרה בחוקים הפרטיים שהוגשו על ידי חברי הכנסת, אך ברקע המשברים בין דגל התורה לליכוד, המתחים בין אבי מעוז ואיתמר בן גביר לראש הממשלה, סדר היום צפוי להיות מרתק ואף סוער מבשבועות הקרובים.

היום יפתח בדיוני וועדות הכנסת, שם צפויים מספר דיונים משמעותיים, הראשון יהיה דיון וועדת החוקה שם מבקש היו"ר שמחה רוטמן להצביע על עוד חלקים ברפרמה המשפטית, פסקת ההתגברות וביקורת שיפוטית על חוקים רגילים. בפעם הקודמות הדיון לווה בסערה בלתי שגרתית מצד האופוזיציה, כך הוא צפוי גם היום.

במקביל תתכנס הוועדה המיוחדת בראשות חבר הכנסת אופיר כץ לדון בחוק דרעי השלישי, הצעת החוק שאמורה להשיב את דרעי סביב שולחן הממשלה, גם לשם צפויים להגיע חברי האופוזיציה כדי לנסות לחבל בדיון ולעכב את המשך שלבי החקיקה.

וועדה נוספת שתהפוך למעניינת היא הוועדה לביטחון פנים שתקיים דיון היערכות להילולת הרשב"י, לפי שעה בדיון צפוי לקחת חלק השר מאיר פרוש שרק אתמול הודיע כי הוא מבקש להסיר את האחריות הממשלתית על ההילולה בשל חילוקי דעות מול ש"ס, כשברקע ניסיונות תיווך מצד ראש הממשלה. פרוש צפוי להתייחס לנושא.

עם פתיחת המליאה תחל החקיקה הפרטית, כאשר שלושה חוקים עלולים ליצור דיון סוער, הראשון יהיה חוק עונש מוות למחבלים, חוק הנבצרות שמקדמים בליכוד וגם חוק הקפאת הריביות על המשכנתאות שמקדם גפני בניגוד לעמדת ועדת השרים לענייני חקיקה.

חוק עונש מוות למחבלים מעורר מחלוקת בתוך המפלגות החרדיות בשל ההתנגדות ההלכתית לחוק, בש"ס צפויים לתמוך בחוק רק בקריאה טרומית ואילו ביהדות התורה לא ישתתפו בהצבעה, אך הוא יקבל גיבוי מנציגי ׳ישראל ביתנו׳ שהודיעו כי יתמכו בחוק.

ייתכן שהחרמת ההצבעה על ידי נציגי יהדות התורה תוביל לכך שנציגי ׳עוצמה יהדות׳ יחרימו הצבעות חשובות של יהדות התורה כגון חוק הקפאת הריביות על המשכנתאות שסוכם כי יאושר רק לאחר דיון מקצועי אך גפני החליט לעלות את החוק להצבעה בכל מקרה.

חוק נוסף שאמור לעורר דיון סוער הוא חוק הנבצרות שקובע כי לא ניתן יהיה להוציא את ראש הממשלה לנבצרות, ל׳בחדרי חרדים׳ נודע כי ב׳דגל בתורה׳ בוחנים אפשרות להשתמש בחוק הדורש רוב מיוחד של 61 ככלי מיקוח ומנוף לחץ מול ראש הממשלה בדיון ובשיח המתנהל ביניהם על תקציב המדינה שאושר בשישי האחרון בממשלה.

הצבעות בכנסת חוק עונש מוות למחבלים נבצרות ריבית על משכנתא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד