י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הממשלה סופגת

מעונות היום מתייקרים, אך יש בשורה להורים

"בשום פנים ואופן זה לא ייפול על ההורים". כך מצהיר שר האוצר סמוטריץ' בנוגע להתייקרות מעונות היום

מעונות היום מתייקרים, אך יש בשורה להורים
גן ילדים. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הציג אתמול (שלישי) את תקציב המדינה והתוכנית הכלכלית לשנים 2023-2024. סמוטריץ' הודיע כי הממשלה תאריך את סבסוד הצהרונים וכי "מעונות היום לא יתייקרו להורים בשקל אחד. חייבים לחתום על צו ההתייקרות אבל בשום פנים ואופן זה לא ייפול על ההורים - אנחנו נספוג את זה".

בנוגע להבטחה לחינוך חינם בגילאי שנתיים עד שלוש, לעומת ההודעה שלו שמדברת על הוזלה אמר סמוטריץ' כי "גם ראש הממשלה אמר שהמימוש של המהלך הזה יהיה בשלבים, אין יכולת יישום מיום ראשון. מצד אחד לא רוצים לפגוע בהיצע, ולא רוצים לפגוע באיכות. סיכמנו באופן עקרוני שהולכים ליישום מדורג. מטפלים בגילאי שנתיים עד שלוש. דיברנו על מודל עקרוני שיהיה דומה לשלוש עד שש. גם שם הסבסוד הוא עד הצהריים ולכן אני נזהר להגיד את המילה חינם".

שר האוצר הוסיף כי כרגע מתווה ההוזלה לא יהיה על בסיס סוציו-אקונומי, והוא יהיה חינם במודל של חינוך גילאי שלוש עד שש - כאשר הפעילות בצהרונים כבר עולה כסף.

תשובת השר סמוטריץ' באה על רקע אמירת שר החינוך יואב קיש, שהתחייב מוקדם יותר כי "כבר מספטמבר הקרוב כל מעונות היום בחינם לכל הילדים בשכבת הגיל ובמקביל אנו הולכים להליך מואץ במשרד החינוך שבו גן שיעמוד בסטנדרטים הבסיסים יקבל מעיין "וואוצ'ר" - תשלום עבור ילדים שנמצאים בשכבת גיל הספציפית". קיש הוסיף כי בכוונתם לצרף את שכבת הגיל של שנתיים לתוך המערכת של גני העירייה - "הגן יהיה עד 13:30 ללא עלות נוספת".

מעונות מעונות יום גני ילדים התייקרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד