י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לחם עוני

שומרי הכשרות מתכוננים לחג פסח יקר: המחירים מזנקים

האינפלציה הביאה לעלויות גבוהות יותר במוצרים כשרים לפסח בארה"ב. מפעילים נאלצים לעלות את המחירים. גם תעריפי החדרים בבתי מלון מרקיעים שחקים וכך גם הטיסות. המחיר עבור 12 ביצים עשוי להגיע בממוצע ל-3 דולר. עדיין קיים האיום ששפעת העופות עלולה לגרום למחסור

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Yaakov Naumi/FLASH90

ארה"ב: עליית מחירים עלולה להפוך את פסח ליקר במיוחד השנה, וזאת למרות שבאמצע ינואר האחרון היו כמה אינדיקציות לכך שהאינפלציה עשויה להיחלש בארה"ב, צרכני הכשרות עדיין לא רואים הקלה, ומחירי המזון הכשר ממשיכים לעלות, כך דיווח האתר Kosher Today.

בכירי תעשיית המזון הכשר צופים חג פסח עגום מבחינת מוצרים כשרים, כאשר המחירים צפויים לעלות בכ-12% בהשוואה לשנה שעברה. כך למשל, המחירים של מוצרי יסוד חיוניים לפסח כמו ביצים ותפוחי אדמה צפויים להישאר גבוהים.

קילו תפוחי אדמה צפוי לעלות בסביבות 50 סנט, בעוד ש-12 ביצים עשויות לעלות בממוצע מעל 3 דולר. זהו עדיין שיפור ביחס למחיר האחרון של 5 דולר עבור ביצים, אך מומחים מזהירים כי שפעת העופות עדיין עלולה לגרום למחסור נוסף.

האינפלציה משפיעה גם על הקהילות היהודיות באירופה, בינתיים, האינפלציה תורגמה לעלויות גבוהות יותר עבור מוצרי פסח, המפעלים נאלצים לעלות את המחירים, תעריפי החדרים בבתי מלון והטיסות עולים גם הם, מה שהופך את התוכניות הללו לפחות משתלמות מאי פעם.

אינפלציה גבוהה ארה"ב כשרות פסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד