כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
התעמת עם רוטמן

המתקפה המפתיעה של פרידמן: "אתם הולכים רחוק מדי"

שגריר ארצות הברית בישראל לשעבר דיוויד פרידמן מתח ביקורת על הרפורמה במערכת המשפט שהממשלה מקדמת וטען שהיא הולכת רחוק. בכנס סגור הוא התעמת עם יו"ר ועדת חוקה: "במערכת המשפט האמריקנית הדברים לא עובדים ככה"

המתקפה המפתיעה של פרידמן: "אתם הולכים רחוק מדי"
שגריר ארה"ב דיויד פרידמן צילום: Aharon Krohn/Flash90

שגריר ארה"ב בישראל לשעבר דיוויד פרידמן יצא נגד תכניתה של הממשלה להחלשת מערכת המשפט במהלך כנס סגור של ארגון ימין אמריקני-ישראלי בתל אביב שנערך בשבוע שעבר, ואף התעמת עם יו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן. 

על פי הדיווח ב'וואלה', פרידמן, שהיה שגריר ארצות הברית בישראל במהלך כהונתו של טראמפ ואהוד על הימין הישראלי, השתתף בשבוע שעבר בכנס של מוסדות שמרניים אמריקנים שקשורים למכוני מחקר שמרניים ישראלים, ומתח ביקורת לא צפויה על הרפורמה.

באותו כנס נכח גם חבר הכנסת רוטמן, יו"ר ועדת חוקה, שאמר שהממשלה מנסה לקדם רק נועדה להפוך את מערכת המשפט הישראלית לדומה יותר למערכת המשפט האמריקנית. פרידמן, עורך דין במקצועו, יצא נגד ההשוואה שעשה רוטמן בין ישראל לבין ארה"ב והדגיש כי המצב בארה"ב שונה בהרבה מזה שבישראל ואין שום דמיון ביניהן.

פרידמן הדגיש כי הוא בעד ביצוע רפורמות במערכת המשפט בישראל אבל הוא הדגיש כי המהלכים שמקדמת ממשלת ישראל "הולכים רחוק מדי בשבילי ובשביל אמריקנים רבים" כיוון שהם יפגעו ביכולת של בתי המשפט להגן על זכויות מיעוטים.

"אתה משווה את התכנית שלכם לארה"ב, אבל במערכת המשפט האמריקנית הדברים לא עובדים ככה", הוסיף פרידמן. הביקורת נחשבת ליחסית חריגה למי שנחשב לגורם ימני-שמרני.

דיוויד פרידמן שמחה רוטמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד