ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
בסיוע מאות שוטרי יס"מ

אחרי שלוש וחצי שעות: שרה נתניהו חולצה מהמספרה בתל אביב

במשך למעלה משלוש שעות היתה שרה נתניהו נצורה בתוך מספרה בכיכר המדינה, בעקבות מאות מפגינים שצרו עליה | ראש הממשלה תקף: "פעילי האנרכיה בהנהגת לפיד ממשיכים לחצות קווים אדומים. צרים ומאיימים על רעייתי" | גנץ ולפיד לא גינו אך קראו לשחררה לביתה

אחרי שלוש וחצי שעות: שרה נתניהו חולצה מהמספרה בתל אביב
המחאה בתל אביב צילום: אבי גדלוביץ

מאות בני אדם ממשיכים גם הערב (רביעי) להפגין בשורה של מוקדים ברחבי הארץ נגד הרפורמה המשפטית. אחרי שעות עימותים בתל אביב, המוקד המרכזי עבר לירושלים. בשעה זו התחדשה גם המחאה בתל אביב ומפגינים רבים צעדו לעבר נתיבי איילון אך נבלמו על ידי המשטרה.

במקביל, מאות בני אדם הפגינו מחוץ למספרה שבה שהתה אשת ראש הממשלה שרה נתניהו בכיכר המדינה בתל אביב, בהם נראה סגן הרמטכ"ל לשעבר ח"כ לשעבר יאיר גולן מ'מרצ'.

כעבור שלוש וחצי שעות הגיעו עשרות ניידות משטרה ובהם מאות שוטרי יס"מ שהרחיקו את המפגינים וחילצו את שרה נתניהו בשיירה מאובטחת לעבר ביתה.

במהלך המצור תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו  ואמר: "פעילי האנרכיה בהנהגת לפיד ממשיכים לחצות קווים אדומים. כרגע הם צרים ומאיימים על רעייתי בתל אביב. אני קורא ללפיד ולאופוזיציה להפסיק זאת מייד ולגנות מעשה מביש זה שלא היה כדוגמתו".

כעבור שעות ודקות ספורות לפני ששרה נתניהו חולצה, נזכרו ראשי האופוזיציה לגנות את המעשה. הראשון היה ח"כ בני גנץ שכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני קורא למפגינים בכיכר המדינה - תנו לאשת רה״מ לחזור לביתה ואתם המשיכו להניף את הדגלים ולהשמיע את זעקתנו הצודקת. נמשיך לפעול ביחד, במגוון דרכים חוקיות כדי לעצור את ההפיכה המשטרית".

אחריו קרא גם יאיר לפיד: " קורא למפגינים בכיכר המדינה לאפשר לשרה נתניהו לצאת לביתה. המאבק שלכם ושלנו הוא נגד ההפיכה המשטרית והרס הדמוקרטיה".

בירושלים נרשמו עימותים בין מפגינים לשוטרים סמוך לבית ראש הממשלה ברחוב עזה. המשטרה הודיעה כי בשל מחאה המתקיימת בקרית הממשלה מספר רחובות בתל אביב נחסמו לתנועה.

מוקדם יותר פינתה המשטרה מפגינים שחסמו את צומת כרכור בכביש 65. לפי המשטרה, בשעה האחרונה מתקיימת במקום מחאה בהשתתפות מאות מפגינים. "כוחות משטרה רבים פועלים במקום להשבת הסדר תוך שימוש במכת"ז ושוטרי התנועה מכווינים את הרכבים המגיעים למקום בדרכים חלופיות", מסרה המשטרה.

במהלך היום האחרונות נרשמו עימותים קשים בין מפגינים לשוטרים, בעיקר בנתיבי איילון וברחוב קפלן בתל אביב. המשטרה, שעשתה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, הודיעה כי עצרה עד כה 39 מוחים בחשד למעורבות בהפרת סדר ואי ציות להוראות שוטרים. לפי משטרה, מפגינים פרצו מחסומים ויידו חפצים לעבר השוטרים. 11 מפגינים נפצעו ופונו לבית החולים.

מצד מארגני המחאות נטען כי המשטרה עשתה שימוש יתר ברימוני הלם, פרשים ומכת"זיות - והאשימו את הארגון כי יישם דרישותיו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. "משטרת ישראל בפשיטת רגל והפכה היום למשטרה פוליטית", אמרו המארגנים. "המפכ"ל צריך לפטר עוד היום את האחראיים למחדל. זריקת רימונים ודריסה באמצעות סוסים מפגינים למען הדמוקרטיה היא חציית הקו השחור. בושה למדינת ישראל. חייבים לעצור את ההפיכה המשטרית כי אם חוקי הדיקטטורה יעברו האלימות כלפי מפגינים תהיה עניין שבשגרה, אם בכלל יתאפשר להפגין".

המחאות נערכות במסגרת "יום שיבוש לאומי", עליו הודיעו ראשי המחאה. מאז שעות הבוקר, החלו המפגינים בשורת צעדי מחאה וחסימות כבישים, שאת חלקם הם ביצעו ב"הפתעה".

 

שרה נתניהו תל אביב הפגנה מספרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד