י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המעטפות למלמדים

לייבל'ה עם כל הנייעס במהדורת קדם פורים

והשבוע בלייבל'ה: מה היה במסע העיתונאים לארמון של זלנסקי? | 'ונהפוך הוא' ביתד נאמן | הכיסאות מהישיבה בחיפה שחזרו למחסן לאור התנגדות ראש הישיבה והמשגיח | הקניות של שמחה רוטמן | מסע החיזוק של הגראי"ש קניבסקי במקסיקו | והח"כ שמחזיק מזרון מגולגל במשרד

לייבל'ה עם כל הנייעס במהדורת קדם פורים
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה מתכונן חזק מאוד לפורים והוא כבר הכין את כל המעטפות למלמדים שמחכים לכך כל רגע ורגע. מי שלא ראה שיחה של מלמדים בחדר מלמדים בימים אלו לא ראה שמחה מימיו. הנייעס המרכזי כרגע הוא כמה הסכום הכי גבוה שהורים נותנים בפורים; יש מלמדים שיטענו שהספרדים נותנים פחות, אך דבר ידוע, שגם דלפוני האברכים, בעיקר הירושלמים, מוציאים מהונם לפנק את הרבע'ס בחיידרים שכן היחס הוא שונה במיידי. 

השבוע הופתע לייבל'ה שהנה אולי השלום הליטאי כבר הגיע ומתברר כי תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם: במודעה בעיתון 'יתד נאמן' של 'ישיבה על קברו' שהוקם לע"נ מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל ראה לייבל'ה כי נתרם "נציב יום" לעילוי נשמת מרן הגר"ש אויערבך זצ"ל בעל ה'דרכי שמואל'. מה שנקרא ויהי לפלא גדול.

 

לקראת ציון יום השנה הראשון למרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, יצא בנו הגדול הגראי"ש קניבסקי למסע חיזוק במקסיקו. בתמונה ששליח לייבל'ה הצליח ללכוד במצלמתו נראה הגראי"ש ברגע של קורת רוח והנאה מידיעת הלומדים בבית הכנסת 'כתר תורה' של מקסיקו סיטי.

בישיבת 'נחלת הלויים' בחיפה שמשפצת את בית המדרש של הישיבה קנו כסאות מיוחדים לראש הישיבה הגאון רבי ישראל מאיר וייס ולמשגיח הגאון הצדיק רבי אורי ויסבלום. אלא שהם לא רצו לשבת על כסאות מפוארים ומרופדים ולמנהל הישיבה לא נותרה ברירה אלא לאפסנם במחסן לטובת הדור הבא.

אפרופו קרעסטיר, לייבל'ה המריא השבוע שוב לקרעסטיר שם ראה בשדה התעופה בהונגריה את עורך 'משפחה' יוסי אליטוב שסיים את ימי השלושים על אביו הגדול הגאון החסיד רבי שמעון אליטוב זצ"ל. 

את סגר"ע שיקי מנדל פגש לייבל'ה בתפילת שחרית סמוך לציון הקדוש לכבוד היום הולדת 36 בא' אדר. 

ואילו את ראש העיר אלעד ישראל פרוש ראה לייבל'ה יושב והוגה בתורה בבית הכנסת 'פינטער' בלונדון.

והאיש שלנו והרפורמה המשפטית שלא מפחד מאף אחד - יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן (אחיו של הגר"נ רוטמן מוולפסון), נצפה בשישי בבורדו ברוממה לאחר שסיים את כל הדיונים בחמישי עומד בתור כאחד האדם ורוכש מוצרים שמשמחים את השבת.

הכתב לענייני ירושלים בחדשות 13 יוסי אלי הקדים את פורים בכמה שבועות ונצפה עם ספודיק באחד הימים.

לייבל'ה פתח את בטאוני הציבור הליטאי והספרדי שמתחרים לאחרונה אחד בשני בתארי מרנים/ הגאון הגדול והמסתעף ויצא מבולבל איפה כותבים ואיך מדרגים את אישי הציבור.

בעוד בעיתון 'יתד נאמן' פורסמה היום יום חמישי, מודעה ברכה בשם ישיבת 'דעת אהרן' (קפלן החדשה) על הקצאה שקיבלו כשראש העיר ירושלים משה ליאון מופיע ראשון, כשלאחריו לייזר ראוכברגר וישראל קלרמן.

בביטאון ש"ס 'הדרך' פורסמה ברכה שאריה דרעי ראשון, אחריו חיים כהן, צביקה כהן ורק בסוף משה ליאון חביבם של גדולי ישראל. 

כהבטחה משבוע שעבר לייבל'ה מסקר את המסע של העיתונאים החרדים לאוקראינה: לייבל'ה יודע לספר כי קודם הכניסה לבונקר של זלנסקי לא נלקחו המכשירים עקב הסיווג הגבוה שהשיג יועץ הנשיא לענייני יהודים הרב הלל כהן. 

תקרית לא נעימה נרשמה במגנומטר השלישי בארמון שם אחד העיתונאים הבכירים יצחק הורביץ (שכבר לא זוכר היכן כותב) שגם יצא לחרסון המופגזת הוציא את מכשיר ה'נתיב' המוגן ותיעד משו קטן. בתגובה נעצרה האבטחה והאוקראינים חששו כי מדובר במרגל. לייבל'ה שגם הוא לא טמן ידו בצלחת, תיעד את הורביץ מוחק את התמונות בצער רב וביגון קודר למרות שהיה ביטוח של פספורט קארד. 

במהלך הביקור אצל יועץ הנשיא ומספר 2 בארמון נשאלו שאלות קשות מאוד מהדסק בארץ. לייבל'ה ששאל את השאלות החזקות נענה בתשובות שהפכו לכותרות ראשיות בכל המקומות. 

יואליש פעלזן האגדי מ'קול מבשר' הביא רעשן מארה"ב לתת לנשיא זלנסקי שהבטיח להרעיש עמו עולמות בעת קריאת המגילה בבונקר הארמון באוקראינה. 

לייבל'ה יודע לספר כי העוצר בין השעות 23:00 ל-5:00 באוקראינה העיב על העיתונאים שרצו לצאת להליכה קצרה בקייב שחזרה לשגרה, הרי מי לא בא מתל אביב לקייב לעשות הליכה?

בבוצ'ה המופגזת הגיעו העיתונאים תחת אבטחה כבדה ביותר ונעמדו להצטלם ליד מה שהיה פעם בניין רב קומות ומלא בדיירים שנטבחו על ידי פוטין. 

רגע השיא היה במוצאי שבת בבית הכנסת העתיק של הבעל שם טוב ששוחזר, שם ערכו פדיון הבן העיתונאים הכוהנים שלמה קוק וישראל כהן ופצחו בריקוד סוער. 

לפני סיום המסע הגיעו העיתונאים חזרה למולדובה, שם לפני הטיסה נכנס לייבל'ה למסעדה שבכשרות רב המדינה הרב פנחס זלמן וטעם כמה מיני תרגימה. ביציאה הצליחו לצאת העיתונאים ישראל כהן, חנני ברייטקופף ואיתי גדסי. 

צלם המשלחת ישי ירושלמי שהתחתך במשך שעות בתספורת וחליפה מיוחדת לקראת הקודש פנימה אצל הנשיא, התנחם בתמונה עם מספר 2 מיכאל פודליאק.

בפולין, ראה לייבל'ה את הרבי מויז'ניץ בצאתו לפנות בוקר במוצאי שבת בסיום הוועידה היוקרתית שנערכה לחברי 'בוני הבית'. הרבי לווה ע"י העסקן שלמה וייס שפועל ללא לאות למען הקמת המרכז העולמי.

לייבל'ה השבוע הגיע גם לכנסת שם ראה באחד מלשכות חברי הכנסת הנודעים מזרן מתקפל לשינה בלילות ההצבעה הארוכים, הפותרים נכונה יכנסו להגרלה על ציוץ אצל יהודה שלזינגר בטוויטר. 

אפרופו יהודה שלזינגר, שבוע קודם העימות המתוקשר עם חיים לוינסון, נצפה עיתונאי 'ישראל היום' כשהוא מנמנם באחת מוועדות הכנסת. כהרגלו, יהודה צחק על עצמו בעניין.

בישיבת סיעת יהדות התורה ראה לייבל'ה כי התחדשו עם לוגו חדש ומאוחד לסיעה שסגורה תמיד לתקשורת. משה רבר הרל"ש של פינדרוס נתן עבודה והציב את השלט לבל ייפול ח"ו.

לייבל'ה גם עקב השבוע מקרוב אחרי ועדות הכנסת ותיעד רגע לפני כינוס ועדת העבודה והרווחה בראשות ח"כ אייכלר מפגש פסגה חב"די בהשתתפות מנכ"ל צ'רדי שי צרבינסקי, פרשן ישראל היום מתי טוכפלד ויו"ר אגודת צעירי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב.

בשולי הדיונים על מירון בוועדת הפנים של הכנסת ראה ליבלה את שמוליק פיאמנטה ממפקדי אירועי מירון שהגיע גם לאחל לחיים רבינוביץ על התפקיד במערכת ניהול הכנסת. 

לייבל'ה שולח ברכות לאח השכול המפורסם ביותר במגזר החרדי - ישראל דיסקינד לרגל מינויו לדובר של שר המורשת עמיחי אליהו. לייבל'ה מאחל מזל טוב מכל הלב.   

מינוי נוסף חדש השבוע: שלום אלדד הרל"ש החדש של הרב ישראל קלרמן סגן ראש העיר ירושלים נצפה נושא תפילה בכותל המערבי לרגל כניסתו לתפקיד החדש. שלום אלדד בולדוזר של עשייה, שימש כפרויקטור הקורונה המרכזי של הלשכה לפניות הציבור של סניף דגל התורה בירושלים ופעיל ציבור מרכזי בקהילה החרדית בקרית יובל.

מיתוגים ושינויים במשרדי פרסום הם תמיד משהו שכיף לראות, במיוחד כשמדובר במותג הצעיר והמצליח 'פרסום בורדו', משרד הפרסום שמבוסס היטיב בעולם הפרסום החרדי ורק לאחרונה נרכש בשותפות על ידי אנשי הפרסום דוד אלבום ושולמית רוקח, עובר תהליך שדרוג ורענון ומתחדש במיתוג חדש וטרנדי כחלק ממהלך אסטרטגי רחב היקף.

המיתוג החדש והטרנדי מבטא את השינויים שעברו על משרדי הפרסום החרדים בשנים האחרונות ומציג זווית חדשה, טרנדית ומעניינת במגזר.

שר השמחה עמי מימון נצפה השבוע משוחח עם האדמו"ר מסאסוב, הרבי התעניין ב'חידודון' של עמי ובחידות שהתפרסמו בכל העולם והביע את ברכתו ושמחתו הנלהבת. 

את אהרן לוסטיג האגדי, משב"ק אדמו"רי בית לעלוב ראה לייבל'ה יחד עם חזקי פקשר איש החסד האגדי, ומנהל קשרי לקוחות בכללית בני ברק כשהם ממתינים בקוצר רוח לאוטובוס.

אפרופו בני ברק, לייבל'ה השבוע נכנס ל'ברודווי סטייל' מרכז ההלבשה החסידי יוקרתי במגזר, שם ראה את אחד המפורסמים רוכש 'בעקיטשע' לפורים. את הקונה לייבל'ה לא יכול לפרסם אבל המוכר הסכים לחשוף ללייבל'ה את הבעקיטשע. 

את הקלריניסט הכי חזק היום בעולם היהודי "בלטי הגדול" ראה לייבל'ה כשהוא מדגמן למרכז 'מפואר' בבורו פארק.

החייל הנודע ביותר בני רוזנטל שמגן על המדינה חזר מחופשה בצרפת שם נאלץ להוציא את השבת מאוחר. השבוע הוא חזר לארץ וכבר תועד רוכב על קורקינט. 

לייבל'ה ראה את גדול הזמר ליפא שמלצר מתחדש בקולקציית משקפיים ב U-OPTIC 280 באלעד. לייבל'ה עקב מקרוב באמצעות המשקפת וכבר הפסיק לספור כי כמה משקפיים יש לליפא.

בדרכו לצילומי הקליפ החדש עם ארי היל ושייע גרוס שייצא לפורים הבעל"ט נצפה הזמר יואלי קליין מתדלק את רכבו וגם לקליפ החדש וגם לזכר השריפה שבית המדרש סאטמר שבו התפלל נשרף.

במוזיאון השואה בפלורידה קיימו השבוע אירוע הוקרה לארגונים יהודיים מרחבי העולם כאשר את ישראל ייצגו בכבוד פרופ' יוסף פרס נשיא ארגון 'למענכם' יחד עם היו"ר יוסי ערבליך שזכו לאחר האירוע לסיור מודרך אישי של מנהל המוזיאון. לייבל'ה תיעד את השניים על שפת אגם הדמעות והאנדרטה הייחודית.

לייבל'ה הגיע להשיק את הקו החדש לטוקיו ופגש שם את יועץ התיירות החרדי דודי רובינשטיין בסלפי עם שר התיירות חיים כץ. לייבל'ה שמע את השר לוחש לדודי "אולי תפסיק לשלוח אנשים לחו"ל תתחיל להביא לכאן..." ימים יגידו האם דודי נענה לבקשה.

הרב אריאל מקחמניאן ועוה"ד הצעיר רועי אוסדיטשר נצפו בהונגריה ב ז' אדר ביארצייט של האדמו"ר מקאליב זצ"ל ראש השושלת. 

בשבע ברכות ביום חמישי במגדל העמק, אצל ישראל דרעי מנהל המקומות הקדושים בצפון, ראה לייבל'ה ראש מנהל קשרי חוץ בחסידות סלאנים הרב נפתלי סגל וראש ארגון באר הרשב"י דחסידי סלאנים במירון הרב יישכר רייך שהגיעו לאחל מזל טוב.

את החתונה של הבן של יוסף חיים צלר מגבאי האדמו"ר מסאדיגורה היה קשה ללייבל'ה לפספס: בכניסה לאולם הבחין לייבל'ה בעסקן הבעלזאי יהושע ויינברגר בשיחה עם מוטי כהן ממעדני זהבה. לייבל'ה היטה אוזנו בצנעה ושמע את תוכן השיחה שנסובה על מטעמי דגים מיוחדים לפורים מבית זהבה.

בתוך האולם פגש לייבל'ה את הנגיד ראובן צביאלי מתברך מה'הויז בחור' האגדי של ויז'ניץ יוסף שמעון שכטר. מי שנראה בצידי התמונה הוא שימי ויכלדר מחשובי העסקנים בסטריקוב ועולם החסידות.

בשמחת החתונה לבתו היחידה של הרב פנחס פאמפ מדינוב שבפולין שנערכה בבית שמש הגיעו גם אורחים רבים מפולין ביניהם אדם פאנזאו מראשי חברת הגז של פולין שנעמד יחד עם כל השטריימל'ך. 

בחתונה פרץ ר' פנחס בריקוד סוער עם דובר דינוב הבלתי מעורער מת'ס קורמן. 

לייבל'ה פגש השבוע את שמוליק כץ מהמוסדות המפורסמים כשהוא זוכה לברכה לקראת פורים מהמשפיע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן. 

השר מיכאל מלכיאלי הגיע השבוע לביקור במכון 'דורות' בבני ברק המכון המוביל ביותר בענייני פוריות. השר התרשם מאוד מהמכון שהולך לפי פסקיו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל.

באישון ליל בבני ברק נצפו הרב שמעון אזרזר מבכירי הרשמים של עולם התורה הספרדי בשיחה עם מקורבם של גדולי ישראל הרב יהודה חזן. לייבלה' בחש בסוד הפגישה וגילה כי קודם לכן התכנסו כל ראשי הישיבות הקטנות בבני ברק באותו מקום לקראת בשורה גדולה לציבור הספרדי. לייבל'ה מבטיח לעדכן בהמשך בפרטים נוספים.

לפינת השמחות והמזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב למשב"ק הרבי מסאטמר ר' חיים שלמה פישר לרגל שמחת אירוסי בתו בשעה טובה, האירוסין התקיימו בראשות הרבי שהגיע לשמחה וחיים שלמה עשה קנין עם הגארטל.

ברכת מזל טוב כפול לעיתונאי שניאור ובר עורך עיתון 'מרכז העניינים' לרגל שמחת הולדת התאומים, בן ובת, בשעה טובה ומוצלחת, רגע לפני סגירת הגיליון ביום ראשון האחרון כך שגם הברית תהיה רגע לפני הסגירה. 

ברכת מזל טוב לעיתונאי מנחם קולדצקי עורך אתר 'המחדש' לרגל שמחת בר המצווה לבנו הגדול. השמחה תתקיים הערב במודיעין עילית בהשתתפות צמרת התקשורת ואישי ציבור רבים. לייבל'ה מחכה כבר לסיקור בשבוע הבא. 

ברכת מזל טוב לאיש העסקים יעקב ביבלה הבעלים של "ספרי אור החיים" לרגל אירוסי ביתו עם הבחור החשוב צביקה אבוביץ מחיפה.

ברכת מזל טוב ליחיאל אסתרזון ממנהלי אינסייד בירושלים לרגל הולדת הבן הבכור.

ברכת מזל טוב לבחור החשוב משה אריה קרויס (שפילח פקל'ע בקליפ הקידוש) איש הסאונד הנודע שהתארס השבוע בשעה טובה ומוצלחת לקול שמחת אלפי חסידי תולדות אהרן. 

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד