כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לקח אחריות

התאונה ביוון: המנהל נעצר והשר התפטר

תאונת רכבת ביוון הביאה למותם של לפחות 43 בני אדם והותירה עוד עשרות פצועים. מנהל התחנה נעצר ושר התחבורה התפטר. ראש ממשלת יוון כינה את התנגשות הרכבת "תאונת רכבת מחרידה ללא תקדים בארצנו", והתחייב לחקירה מלאה ועצמאית

התאונה ביוון: המנהל נעצר והשר התפטר
זירת האסון צילום: צילום מסך

רכבת נוסעים שהובילה מאות אנשים, כולל סטודנטים רבים שחזרו מחופשתם, התנגשה במהירות גבוהה ברכבת משא אתמול בצפון יוון, לפחות 43 בני אדם נהרגו ונפצעו כ-85, כך אמרו גורמים רשמיים ביום רביעי. קרונות רבים ירדו מהפסים ולפחות שלוש מהם עלו בלהבות לאחר התנגשות מעט לפני חצות ביום שלישי בלילה ליד העיירה טמפה, תאונת הרכבת הקשה ביותר אי פעם במדינה.

המשטרה היוונית מסרה כי מנהל תחנת הרכבת בעיר המרכזית לריסה נעצר ביום רביעי בקשר להתנגשות החזיתית. שני אנשים נוספים עוכבו לחקירה.

שר התחבורה היווני, קוסטס קרמנליס, התפטר, ואמר כי הוא מתפטר בעקבות הטרגדיה "ולזכרם של האנשים שמתו בצורה כה לא הוגנת" וכינה זאת "המעט שהוא יכול לעשות כדי לכבד את זכרם של הקורבנות" הוא דיבר בטלוויזיה בשידור חי ואמר שהוא לוקח אחריות על "כשלים ארוכי שנים" ברשת התחבורה במדינה.

קרמנליס אמר שהוא עשה "כל מאמץ" לשפר את מערכת רכבות שהייתה במצב שלא הולם את המאה ה-21, שתי הרכבות התנגשו חזיתית במהירות גבוהה.

ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס כינה את התנגשות רכבת הנוסעים ורכבת משא "תאונת רכבת מחרידה ללא תקדים בארצנו", והתחייב לחקירה מלאה ועצמאית. לדבריו, נראה כי התאונה נבעה "בעיקר מטעות אנוש טרגית".

דובר מכבי האש, ואסיליס ורתקוגיאניס, אמר בתדרוך ביום רביעי כי מניין ההרוגים צפוי לעלות מכיוון שזיהוי הגופות מהקרון הראשון של רכבת הנוסעים במיוחד יהיה קשה בגלל החום מהשריפה שפרצה.

מנהל התחנה בן ה-59 נעצר והאישומים יפורסמו בהמשך היום. דובר ממשלת יוון, יאניס אקונומו, אמר כי שתי הרכבות נסעו בכיוונים מנוגדים על אותה מסילה במשך "מספר קילומטרים".

צוותי ההצלה האירו את המקום לפני עלות השחר ביום רביעי, כאשר חיפשו אחר ניצולים. לאחר הזריחה הובאו מנופים כדי להזיז חלקים גדולים של הרכבות. כ-150 כבאים ו-40 אמבולנסים פעלו בזירה.

גורמים רשמיים אמרו שרבים מהנוסעים ברכבת אתונה לסלוניקי היו סטודנטים באוניברסיטה שחזרו הביתה לאחר שחגגו את קרנבל מקומי בסוף השבוע. "זו טרגדיה נוראית שקשה להבין אותה", אמרה סגנית שר הבריאות מינה גאגא. "אני כל כך מרחמת על ההורים של הילדים האלה".

הניצולים אמרו שכמה נוסעים הועפו דרך חלונות קרונות הרכבת עקב הפגיעה. "היו הרבה חתיכות גדולות של פלדה", אמר ואסיליס פוליזוס, תושב מקומי שהיה אחד האנשים הראשונים שהגיעו למקום. "הרכבות נהרסו כליל, הן רכבות נוסעים והן רכבות משא".

יוון תאונת רכבת הרוגים ופצועים שר התחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד