כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לא חושש מהתקשורת?

הפרופסור שתומך ברפורמה מסביר: "סילוף וזיוף"

פרופ' נחום רקובר, חתן פרס ישראל ולשעבר המשנה ליועמ"ש, הביע תמיכה ברפורמה המשפטית. בראיון רדיו הסביר: "כל שופט מניח שדעותיו שלו הן המחייבות על פי החוק"

הפרופסור שתומך ברפורמה מסביר: "סילוף וזיוף"
פרופ' נחום רקובר צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

חתן פרס ישראל והמשנה ליועץ המשפטי לשעבר פרופסור נחום רקובר, שלח השבוע מכתב לשר המשפטים יריב לוין וליו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן ובו הביע את תמיכתו ברפורמה במערכת המשפט. בשיחתו עם בן כספית וינון מגל ב־103fm, הגיב לדברים.

"זה מתבקש לנוכח המצב שהגענו אליו, בו אין שלטון החוק אלא שלטון השופט", פתח. "כל שופט מניח שדעותיו שלו הן המחייבות על פי החוק, החוק לא נותן לו את הסמכות הזו כלל וכלל. זה סובב סביב כל ארבעת התיקונים שמבקשים לוין ורוטמן לתקן. המעוות הזה יורד לשורש הדברים מאוד, משום שבית המשפט מתעלם לגמרי מחובתו להיות כפוף לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו. האלמנט היהודי איננו בין השיקולים שמביא בחשבון בית המשפט".

בהמשך, הוסיף: "חוק היסוד שקובע שמדינת ישראל היא מדינה יהודית, הנשיא אהרן ברק כתב שהיותה של המדינה יהודית מביאה לכך שהמשפט העברי הוא ערך על. מדינת ישראל בלי משפט עברי הוא בדיחה גרועה. השופטים מביעים את דעתם האישית ולא את דעת החוק, זה שלטון השופט ולא שלטון המשפט, אין להשלים עם מצב חמור כל כך. הייתי בודק את מקורות המימון של ההפגנות ומה מניע את הרבה מהם לפעול כפי שהם פועלים, ונוכח לדעת שהדברים הם מכספי המדינות העוינות אותנו, כולל מכונים לדמוקרטיות למיניהם".

בסיום דבריו, הדגיש פרופ' רקובר: "השימוש במילה דמוקרטיה הוא סילוף וזיוף של הערך הדמוקרטי. לא די שלטון של החוק אלא שהחוק צריך להיות מושתת על ערכי הצדק. בזה נבדל החוק היהודי משאר החוקים. לא כמו המשפט הרומי שהיה רק כדי להסדיר את סדרי החברה, אלא עקרונות של צדק ויושר, היה ידוע בכל העולם שמשפט ישראל הוא משפט של צדק".

הרפורמה המשפטית רדיו 103 FM נחום רקובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד