כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מפיצים את האור

"אנחנו התשובה לקיטוב": ב'מאורות' חוגגים 30,000 מבקרים

במרכז 'מאורות' באשדוד, שמנגיש את המסורת היהודית לילדי ישראל, חוגגים השבוע את המבקר ה-30,000, שנתיים בלבד לאחר שהוקם: "העובדה שמגיעים לכאן מכל שבטי ישראל – דתיים ושאינם, מוכיחה שעם ישראל אחד הוא. אנחנו התשובה לקיטוב"

"אנחנו התשובה לקיטוב": ב'מאורות' חוגגים 30,000 מבקרים
30.000 מבקרים צילום: באדיבות המצלם

שנתיים אחרי שהוקם, מרכז המבקרים לסיפור היהודי, 'מאורות' באשדוד, חוגג השבוע את המבקר ה-30,000. המרכז, שמבקש להנגיש את סוד הקסם היהודי באמצעות שלל טכנולוגיות עכשוויות, מושך אליו רבבות ילדים מכל גווני הקשת.

"העובדה שמגיעים לכאן מכל שבטי ישראל – דתיים ושאינם, מוכיחה שעם ישראל אחד הוא", אומר גיא וייצמן, מנהל המרכז. "בצל הקרע בעם, המרכז שלנו הוא התשובה לקיטוב".

עוד סיפר גיא כי "המרכז שלנו פרץ עם הקמתו את גבולות אשדוד, ורבבות ילדים והוריהם מגיעים הנה ללמוד על המסורת היהודית. למעשה, המבקרים כאן יוצאים למסע בזמן אל העבר, המספר את הסיפור היהודי מראשיתו, וגם נחשפים את ההווה – בו הם חווים את חיי הקהילה וההווי בימי חול ושבת ומועדי ישראל מסביב למעגל השנה".

השקעה טכנולוגית רבה, המותאמת לדור המסכים, הוטמעה במרכז. "אנחנו מייצרים כאן חוויה שנבנתה במיוחד לילדים, מתוך חשיבות לשים אותם במרכז החוויה היהודית", מסביר גיא, "אנחנו עורכים למבקרים היכרות מחודשת וחווייתית עם המנהגים והיסודות עליהם בנוי הסיפור היהודי, באמצעות שש תחנות משמעותיות".

מרכז 'מאורות', שהינו חלק ממרכז 'אור מנחם' באשדוד, נערך בימים אלה לפעילות הפסח. "יש לנו ביקוש גדול מבתי ספר ומשפחות להגיע הנה גם לקראת הפסח וגם בחול המועד ואנו עושים כל מאמץ להיענות לכלל הפניות", אומר גיא.

ברקע האווירה הפלגנית, מייסד המרכז, הרב מנחם עמאר, נשמע אופטימי. "אין ספק שמי שניזון מהתקשורת רואה רק את אווירת הפילוג", אומר הרב בכאב ומיד מוסיף באופטימיות, "בשטח המצב שונה לגמרי. כשאני רואה את מגוון המשפחות שמגיעות לכאן, מכלל ערי ישראל ומכלל הגוונים בעם – אני מתעודד ומבין שלב ישראל ער. המסורת שלנו חזקה מהכול".

מסורת אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד