י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
חלון ההזדמנויות מצטמצם

הבקשה האיראנית מהרוסים תקשה על תקיפה ישראלית

איראן מבקשת מרוסיה הגנות אוויריות מסוג S400 שיהפכו את המתקפה נגדה לקשה ומסוכנת יותר. איראן מעוניינת להצטייד במערכות הגנה מדגם S-400, מה שעשוי לזרז החלטה ישראלית לתקוף את מתקני הגרעין האיראניים

אילוסטרציה
אילוסטרציה

איראן מעוניינת לקבל מערכות הגנה אווירית רוסיות מדגם S-400, מה שעשוי לזרז החלטה ישראלית לתקוף את מתקני הגרעין האיראניים, כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

על פי הדיווח, איראן מחפשת מערכות הגנה אוויריות חדשות ומתוחכמות במיוחד מרוסיה, וגורמים ישראלים מאמינים כי המערכות הללו יצמצמו את החלון לתקיפה אפשרית נגד תוכנית הגרעין של טהראן. כך על פי מספר אנשים שמכירים את הנושא.

האיראנים חוששים מתקיפה ישראלית. כזכור בדצמבר האחרון האיראנים פרסמו סרטון שמדגים כיצד "המשטר הציוני ערך עוד תרגיל משותף עם ארה"ב" כדי "לדמות מתקפה על מתקני הגרעין של איראן כמו אתר העשרת האורניום בנתנז". הכיתוב בסרטון מציג איום: "בואו נניח שמטוסים ישראלים מצליחים להגיע לאתר הגרעין נתנז בחתיכה אחת, ובואו נניח שהם מצליחים להפציץ את הגודל הזה ולפגוע בו. גם אם יצליחו לעזוב את השמים של איראן בשלום, ייקח להם לפחות שעה לחזור לבסיסם הראשי במדינה הכבושה".

עוד נאמר בסרטון המאיים: "השאלה היא אם יישאר להם בסיס כלשהו לנחות בו". הסרטון שפורסם על ידי מכון MEMRI, מכון המחקר של המזרח התיכון לחדשות על המזרח התיכון ומעבר לו, מראה צילומים של טילים שנורים כביכול לעבר לתל אביב.

לפני כשבוע דווח כי איראן ממפה את מיקומי הקהילות היהודיות ברחבי העולם, במקרה וישראל תתקוף את מתקני הגרעין ברפובליקה האסלאמית. 

התוכנית המצמיתה, שנחשפה במהלך פגישה בדרג גבוה בטהראן, כללה זיהוי של דמויות מפתח יהודיות שהן למעשה מהוות מטרה של האיראנים. בפגישה נבדק "איך לתקוף ואיפה".

התוכנית הזדונית של איראן אם ישראל תתקוף את מתקני הגרעין

היהודייה שהסתננה לתוך המשטר האיראני ונפגשה עם חמינאי

חוליות הפגיעה ייפרסו אם ישראל תתקוף אי פעם את איראן, נאמר לאישה יהודייה בשם קתרין פרז-שקדם, שפגשה את האייתוללה חמינאי."לפזורה היהודית בעולם תהיה הפתעה מאוד לא נעימה" נאמר לה והיא סיפרה את הדברים לעיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle.

איראן ארה''ב תקיפה ישראלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד